- tis 10 jul 2007, 21:11
Kvaliteten på V70:s hjullager är ju inte den bästa. Detta gäller väl främst AWD-bilarna.
Är nu mitt uppe i byte av bakhjulslager, vilket var tjurigare än jag trodde.
Har plockat bort allt som borde plockas bort. Bromsskölden borta. Det 4 bultarna som håller lagerhus, centrumbulten till drivaxeln.
Drivaxeln rör sig inne i hjullagret fram och tillbaka någon mm. Men det förbannade lagerhuset sitter fast som berget på spindeln.
Har tittat på det nya lagerhuset och inget ska kunna hindra greja från att släppa.
Är det bara så enkelt att stålet i lagerhuset och aluminiumspindeln förenat sig med varandra?
Eller har jag glömt något i samband med drivaxeln?
Man har ju inte lust att bruka alltför mycket våld på bitarna.
Någon Volvomekaniker som kan komma med ett gott råd?
Är nu mitt uppe i byte av bakhjulslager, vilket var tjurigare än jag trodde.
Har plockat bort allt som borde plockas bort. Bromsskölden borta. Det 4 bultarna som håller lagerhus, centrumbulten till drivaxeln.
Drivaxeln rör sig inne i hjullagret fram och tillbaka någon mm. Men det förbannade lagerhuset sitter fast som berget på spindeln.
Har tittat på det nya lagerhuset och inget ska kunna hindra greja från att släppa.
Är det bara så enkelt att stålet i lagerhuset och aluminiumspindeln förenat sig med varandra?
Eller har jag glömt något i samband med drivaxeln?
Man har ju inte lust att bruka alltför mycket våld på bitarna.
Någon Volvomekaniker som kan komma med ett gott råd?
V70 R 2004 (i bilhimlen)
V70 D5 Summum 2009
V70 D5 Summum 2008
V40 D3 R-design 2019
V90 D5 R-design 2018
"Never argue with an idiot. He will only drag you down to his level and beat you with experience."
V70 D5 Summum 2009
V70 D5 Summum 2008
V40 D3 R-design 2019
V90 D5 R-design 2018
"Never argue with an idiot. He will only drag you down to his level and beat you with experience."