Moderator: Moderatorer

Tråkigt men roligt att det i princip bara är ''jagrullar'' som är största märkesforumet (som jag finner det) i Sverige som är så aktivt!
Har gått över till mercedes, men finner inget mercedes forum som är lika aktivt som jagrullar..... HEJA!
Ofrivilligt tvättat bilen. En fågel som satt på en lyktstolpe lyckades skita ner huv, vindruta och tak när jag kör under i typ 100 km/h... :shock:
Första "skadan" idag, efter 1,5 månad och 600 mil, på väg hem från Nynäshamn. En dåre i en Europcar-Passat kör som andra bil på en påfart och går sen ut i vänster fil där jag kör, hamnar i gruset (precis framför mig vilket gör att min bil tvärbromsar i 110 km/h) som skjuter iväg ett antal stenar. En resulterar i ett stenskott på vindrutan av en enkronas storlek.
Får fundera på hur jag ska gå vidare med detta, har lite olika idéer...
Användarvisningsbild
av SebSE
Sitter och längtar efter min bil.

Den är på skadeverkstad då jag blev påkörd bakifrån på Essingeleden. jag sitter och fookuserar på trafiken, speciellt då det snabbt släpper (och tar stopp) vid tomtebodakurvan på morgonen. Naturligtvis hade inte förararen av Volkswagen Passaten samma uppsikt.

Gör iakttagelserna

Det är surt när bilen blir krockad efter 550 mil bara
Volvo har väldigt bra skydd för föraren
Bilia är väldigt kundinriktade och gjorde verkligen allt för att ta hand om mig.
Volvia är ett väldigt trevligt bolag att ha att göra med.
Min bild om att det är VAG och tjänstebilsförarena som är farligast på vägarna har återigen visat sig stämma ;)

Som "tur" är så har nackontet nu gått över. Jag har papper från läkare att jag hade besvär efteråt och har därmed "skydd" upp till 10 år efter olyckan.
Bilen räknas vara reparerad veckan efter påsk.

Nu är bara frågan hur man ska hantera alla som inte kan hålla avståndet? Polisen verkar ju inte klara av det.
3 mm var lite tajt för att de gamla däcken skulle få leva en säsong till. Hittade 4 sprillans (tillverkade 0317) Conti på blocket för 2000:-
I höstas hittade jag 4 fälgar för 800:- som nu ska få gifta sig med Continental.
Bilagor
IMG_0568.JPG
IMG_0568.JPG (217.52 KiB) Visad 9378 gånger
IMG_0614.JPG
IMG_0614.JPG (1.81 MiB) Visad 9373 gånger
TreVolvos skrev:Blev så less på Volvos skräp till hjulmuttrar så jag bytte till Vparts i massivt utförande. Blanka och fina till Spiderfälgarna. De gamla sparar jag till vinterfälgarna.
Bra att du har dessa till sommardäcken. Hade dessa på min V50, de rostade efter typ första turen i blött väglag med visst saltinslag, så vintertid är de värdelösa...
  • 1
  • 729
  • 730
  • 731
  • 732
  • 733
  • 1912

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]