- tis 10 jul 2007, 16:39
Varje dag ser man att etanolen börjar komma mer och mer, nu ska de bygga en ny etanolfabrik någonstans uppe i sverige. Fler och fler bilmärken hakar på trenden och fler och fler mackar säljer etanol. T.o.m i radioreklamer och tvreklamer blir man mer och mer påmmind att etanolen är ett alternativ som motorbränsle.
Min fråga är dock inte om etanolen är ett hållbart alternativ i miljösynpunkt utan snarare om ni tror att det kommer få någon egentlig genomslagskraft. För jag tror att om det här blir en ordentlig nish så köper man en ny bensinbil idag kan det vara väldigt svårt att sälja den sen när man ska byta bil. För att alla vill ha etanolbilar. Kanske rent av är ett vettigare alternativ att köpa en etanolbil? Speciellt nu när dom snackar om att bensinen ska upp i 20 kr litern.
Vad tror ni?
Min fråga är dock inte om etanolen är ett hållbart alternativ i miljösynpunkt utan snarare om ni tror att det kommer få någon egentlig genomslagskraft. För jag tror att om det här blir en ordentlig nish så köper man en ny bensinbil idag kan det vara väldigt svårt att sälja den sen när man ska byta bil. För att alla vill ha etanolbilar. Kanske rent av är ett vettigare alternativ att köpa en etanolbil? Speciellt nu när dom snackar om att bensinen ska upp i 20 kr litern.
Vad tror ni?
Volvo 360 GLE -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85