NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Japp!! Fördelen med fordlådan är att den skall gå att demontera utan att demontera sub-framen (vilket krävs för M56). Därför blir jobbet mycket mindre omfattande och går fortare och enklare att göra.

Ett Sachs-kit skall vad jag kan se ha art. nr. 2290 601 020. Detta kit skall då innehålla. Kopplingsplatta, tryckplatta, urtramplager (för MMT6), svänghjul samt fästskruvar till tryckplatta och svänghjul.

Luk kit skall vad jag kan se ha art. nr. 600005300. Även detta kit skall då innehålla. Kopplingsplatta, tryckplatta, urtramplager (för MMT6), svänghjul samt fästskruvar till tryckplatta och svänghjul.

Om man har M56, så skall ovan kit kompletteras med rätt urtramplager, ett sådant märke LUK har art. nr. 510 0103 10

Billigast vad jag kan se hittar du ovan kit på Ebay. En snabb titt nu i morse indikerade priser runt 4.500:-. Kom ihåg att alltid få bekräftat kompatibilitet från säljaren innan du beställer. Lycka till!
Perra_367 skrev:Japp!! Fördelen med fordlådan är att den skall gå att demontera utan att demontera sub-framen (vilket krävs för M56). Därför blir jobbet mycket mindre omfattande och går fortare och enklare att göra.

Ett Sachs-kit skall vad jag kan se ha art. nr. 2290 601 020. Detta kit skall då innehålla. Kopplingsplatta, tryckplatta, urtramplager (för MMT6), svänghjul samt fästskruvar till tryckplatta och svänghjul.

Luk kit skall vad jag kan se ha art. nr. 600005300. Även detta kit skall då innehålla. Kopplingsplatta, tryckplatta, urtramplager (för MMT6), svänghjul samt fästskruvar till tryckplatta och svänghjul.

Om man har M56, så skall ovan kit kompletteras med rätt urtramplager, ett sådant märke LUK har art. nr. 510 0103 10

Billigast vad jag kan se hittar du ovan kit på Ebay. En snabb titt nu i morse indikerade priser runt 4.500:-. Kom ihåg att alltid få bekräftat kompatibilitet från säljaren innan du beställer. Lycka till!
Tack för svar, jag hittade en LUK i Sverige frö 4800:-. Jag får höra vad dem säger på servicen innan jag beställer.
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]