- fre 31 mar 2017, 07:59
När jag körde in i garaget efter en 3 mil lång landsvägstur igår så luktade det VÄLDIGT bränt.
Min första reaktion var bromsar/hjul, men de var ljumna alla fyra,
nästa steg var att öppna huven, men inget där heller,
gick runt och kröp på alla fyra, men hittade ingen rök eller annat konstigt.
Sen slog det mig, kan det ha varit "regenerering" av partikelfilter?
Det är min första diesel-bil och jag har inte känt doften tidigare, som sagt väldigt bränd doft, inte som när värmaren går.
Jag kollade även VOC och såg att jag snittat 0,9 på sträckan jag normalt snittar under 0,7, så det låter ju som att det skulle kunna vara det..
Någon som kan styrka/bekräfta mina teorier att det luktar bränt vid regenerering (om jag nu ens har det på min bil... är som sagt diesel-newbie)?
650mil har den gått för övrigt!
Min första reaktion var bromsar/hjul, men de var ljumna alla fyra,
nästa steg var att öppna huven, men inget där heller,
gick runt och kröp på alla fyra, men hittade ingen rök eller annat konstigt.
Sen slog det mig, kan det ha varit "regenerering" av partikelfilter?
Det är min första diesel-bil och jag har inte känt doften tidigare, som sagt väldigt bränd doft, inte som när värmaren går.
Jag kollade även VOC och såg att jag snittat 0,9 på sträckan jag normalt snittar under 0,7, så det låter ju som att det skulle kunna vara det..
Någon som kan styrka/bekräfta mina teorier att det luktar bränt vid regenerering (om jag nu ens har det på min bil... är som sagt diesel-newbie)?
650mil har den gått för övrigt!
XC60 D4 AWD Classic Aut, Ice White Summum Klimatpkt VOC Lastpkt Teknikpkt pro delbart drag progr. servo växlingspaddlar sportpedaler borttag emblem pianosvarta paneler mörkt innertak el-nackskydd Leda 18" vinter textilmattor nätfickor stänkskydd