Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bilman
Hjälp! Tittat på en 945-98, 23000 mil.AC ur funktion, jag är faktiskt inte intresserad av ACn, det räckte med värme på vintern i alla mina tidigare bilar och jag är till åren och tänker behålla bilen till skrotdagen. Men ingen olja syntes på mätstickan, och vid start lyste inte oljevarningslampan, efter en kort provkörning blev en matskedmängd olja under bilen.(Även om ingen olja syntes på mätstickan så, enligt verkstan, brukar finnas två och en halv liter i tråget). Bilen lämnades till en känd verkstad, ett litet hål i tråget, tråget byttes till ett beg., finns papper på det, 2400kr kostade det. Men man vet ju inte hur länge det har fattats olja och om det har uppstått skador. Bilen startar nu direkt, inga varningslampor lyser. Det är sista modellen av 945 och Jag lockas av det låga milantalet, oftast ligger de mellan 30-50 tusen mil. Nitton tusen vill han ha. Råd, tack!
av NilsO
Tycker inte det låter som ett problem. Trågen rostar på sena årsmodeller pga slarv vid tillverkningen, men på den här är det utbytt. Det är väl bara bra.

Du har nu startat tre trådar om låg oljenivå. Jag tror du oroar dig lite i onödan, faktiskt. Sagt i all välmening! :)
av S80_140HK
Det är bara att handla, jag skulle inte vara orolig så länge det inte finns några onormala missljud i maskin. Börjar bli svårt att hitta vettiga 940's som inte är sönderskruvade samt med relativt låga mil.

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Limp home ger garanterat felkod. Den beror på[…]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]