NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JallooZ
Ryker värmaren sådär så spelar det ingen roll om du förlänger avgasröret till sidan. Den kommer säga upp sig vilken dag som helst. Bränn av den 40min, kanske 2 gånger om det behövs. Blir det inte mindre rök så måste den demonteras, suck.
av JallooZ
Ryker värmaren sådär så spelar det ingen roll om du förlänger avgasröret till sidan. Den kommer säga upp sig vilken dag som helst. Bränn av den 40min, kanske 2 gånger om det behövs. Blir det inte mindre rök så måste den demonteras, suck.
av Obalaan
JallooZ skrev:Ryker värmaren sådär så spelar det ingen roll om du förlänger avgasröret till sidan. Den kommer säga upp sig vilken dag som helst. Bränn av den 40min, kanske 2 gånger om det behövs. Blir det inte mindre rök så måste den demonteras, suck.
Var ute med den igår.
Startade upp den, rök lika mycket men lät den gå ändå, efter ca 10-15 minuter så stannade den (har fått timeout felkoder på den innan så troligen det igen), startade upp den direkt efter och då fick den helt annat ljud typ som ett jetplan och luktade lite åt bränd plast i början men då gick den i typ 40-45 minuter utan att ryka ens lite och stannade inte alls.
Körde en runda med bilen så värmaren blev kall och startade upp den igen men då rök den lika illa igen.
Satte den på timer imorse och när jag kom ut imorse så rök den ingenting och den brummade så fint och var jättevarmt.
Tycker det är ologiskt att den funkar felfritt ibland med ibland så ryker den som fan?
av mange38
på min v70 lät den som ett jetplan med ínnan den brann upp fläckthjulet hade släpt i den röken syns olika mkt vid olika tempraturer rök olika mkt var dag hela vintern typ sen är den inte körd på länge så tar det ett tag att bränna bort alla rester ur brännkammare ,mm men rekomenderar en service på den ändå så den hålls i skcik då det är inte billigt om du måste byta den.

kolla med så värmarens avgasrör inte är tillknyckt eller liknande så den lätt blåser ut och inte har motstånd
av JallooZ
Jag har samma problem som du, men min styrenhet låser sig för 3 felaktiga försök. Fungerar super ibland, och ryker som dan ibland, och dör ibland.
Jag ska demontera min i sommar tänkte jag, misstänker att brännkammaren är igensotad, glödstiftet och ska kika på förbränningsfläkten
Bilia vill byta ut den för 15.000. Men det vill inte jag :)
av Obalaan
Provat den två gånger idag och den ryker lika jävligt igen :(
Får bli att demontera den och undersöka om det är rengörning eller om delar behöver bytas.
Tack för hjälpen.
av JallooZ
Obalaan skrev:Provat den två gånger idag och den ryker lika jävligt igen :(
Får bli att demontera den och undersöka om det är rengörning eller om delar behöver bytas.
Tack för hjälpen.
Hinner du före mig så ta gärna lite bilder på arbetet så jag ser vad jag har framför mig :)
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]