Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Töm all olja, i med ny. Utgå därifrån. Driftsvarm - vänta 2 min och sen mät. En automatlåda mår lite bättre av LITE LITE mindre olja än för mycket, då den kan dragga.

Finns nån sugsil eller magnetstav på de där lådorna? Eller om du på något sätt kan se om lameller börjar slitas.
Tack för alla svar. Jag har läst på lite mer på nätet och pratat med en expert. Symptomen jag haft tyder på att föroreningar från någon lamell satt sig i guvenören. Att byta olja kommer inte att hjälpa, det går att göra rent guvenören men problemet kommer troligen återkomma. Så jag har lämnat lådan på helrenovering. Jag återkommer med resultat såklart!
Sorry kanske skulle varit tydligare, det gäller alltså min 940 jag har i Thailand. Lämnade lådan till en liten firma i utkanten av Bangkok. Han jobbade mest med europeiska bilar, fast det stod två 80-tals mussar och en Datsun 280 utanför. Men även en svart Saab 900 turbo 8) . Han hade fixat denna lådan många gånger förut, den sitter ju i många BMW och Landrover från 80-90-talet också. Kanske lite omständigt att skicka dit dock ;)

Limp home ger garanterat felkod. Den beror på[…]

De gick smärtfritt så nu får den […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]