Moderator: Moderatorer

Bild eller det är en Dacia! ;)
joel80 skrev:Bild eller det är en Dacia! ;)
Inte långt ifrån, åkte Dacia dit, XC90 hem.
Vinterdäcken får allt vara på till efter påsk, Lappland och sommardäck runt påsk brukar kunna bli rätt dåligt.
Bilagor
XC90.jpg
XC90.jpg (95.81 KiB) Visad 6272 gånger
Hoho, skapligt lyft från en Dacia till en XC90 kan jag tänka mig! ;)

Jag har i 2 veckor svurit över ena parkeringsljuset som börjat ge sig, märkte tidigare idag att den slocknat helt så jag åkte lite enögt till dagens husvisningar.
Väl hemma tog jag med fyraåringen ner till garaget så han fick vara med när jag "äntligen" bytte lampan. Det går ju så vansinnigt fort och smidigt trots allt, så jag kunde inte skjuta på det mer. :lol:
grillchips skrev:Hoho, skapligt lyft från en Dacia till en XC90 kan jag tänka mig! ;)

Jag har i 2 veckor svurit över ena parkeringsljuset som börjat ge sig, märkte tidigare idag att den slocknat helt så jag åkte lite enögt till dagens husvisningar.
Väl hemma tog jag med fyraåringen ner till garaget så han fick vara med när jag "äntligen" bytte lampan. Det går ju så vansinnigt fort och smidigt trots allt, så jag kunde inte skjuta på det mer. :lol:
Kunde ha varit om Dacian varit vår, men det är ett skapligt lyft från vårt XC70 i alla fall.
Ah, misstänkte att så var fallet när jag såg din bilhistorik i signaturen.
Kört 40 mil mörkerkörning hem från landet ikväll. Denna tripp var passande att utforska bla. hur belysningen beter sig.
Funkade på det stora hela bra, men den har lite svårt att:
Blända/skärma av om man kommer ifatt andra bilar och ligger på hyfsat behörigt avstånd. Ett avstånd som jag antar bländar.
Lite knepigt vid körning på 2+1-väg, den har svårt att uppfatta de mötande bilarna och taklampor att på lastbilar/bussar.
Den bländar ibland av för små skyltar och viss vägbelysning, men på andra håll där det är mer belysning och stora reflekterande vägskyltar bländar den ibland inte av.
Över 110-120 typ slår en bara på/av men antar att det ska vara så.
Hur som är det skönt med automatiskt helljus och det stör inte mig om andra blinkar med sina helljus 8) :-)-)
Taklampor på lastbilar brukar autohelljuset ha svårt med... Då kan man få släcka manuellt.. Samma sak har jag upplevt på 2-1 väg där det verkar som att mittbarriärerna stör sikten eller nått.
Skulle vilja kunna ställa in känsligheten på den.. Speciellt när man kör typ motorväg med lång sikt där det känns som att man bländar allt för länge när man kommer ikapp någon.
  • 1
  • 712
  • 713
  • 714
  • 715
  • 716
  • 1912

Jag är tveksam. I landet Sverige älskar[…]

300kronors lådan fungerade! Växlar v&au[…]

Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå