Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SammeH
Göte skrev:Nån som har koll på S90 leveranstider och hur länge den kommer tillverkas i Sverige ?
Enligt Volvo Bil ligger det till såhär:
( Om man beställer nu )
XC90: Augusti
V90 CC: Augusti
V90: Oktober
S90: November-December

Förstår inte riktigt varför kortare tid på V90 CC då den också är slutsåld. Men men, jobbar inte i fabriken så man får hoppas på det bästa. ;-//
Användarvisningsbild
av SammeH
Man blir ju lite smått frustrerad. Jag har beställt en V90 R-Design Onyx Black T5 Polestar, det skulle vara pinsamt att få den i Oktober. Hinner knappt njuta av 20 tums hjulen då :( men ni grabbar som beställt nu i Februari verkar ju få leverans allt från Jun och Aug. Hoppas bara jag får ha den ett par månader med sommar hjul bara :)
Användarvisningsbild
av SammeH
Det lär väl knappast bli bättre när dom ska klämma in nya XC60 i Torslanda också. :x
Men dom får säkert nog att göra i Ghent nu när S60/V60 blir Classic kommer de sälja som tusan.
av Göte
SammeH skrev:Det lär väl knappast bli bättre när dom ska klämma in nya XC60 i Torslanda också. :x
Men dom får säkert nog att göra i Ghent nu när S60/V60 blir Classic kommer de sälja som tusan.
Misstänker att Gent får XC40 till hösten. Synd att S90 har sån extrem leveranstid, tror inte jag orkar vänta så länge.
av pianoman74
Hur lång väntetid har du fått?
Användarvisningsbild
av Paglar
Jag beställde en V90 D5 AWD i slutet av februari :D , leverans vecka 40 i början av oktober :???: .
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 100
OM RYSSEN KOMMER

Hoppsan, en av Ukrainas F-16 verkar ha skjutit ner[…]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för[…]

Hej. Jag har nyligen köpt en xc60 Polestar av[…]

LÖST!! Hoppas jag.. :-) Som av en slump s&[…]