- lör 07 jul 2007, 20:00
Igår när jag skulle byta polertrissor (första gången, nybörjare på det här :)) så bar det sig inte bättre än att kardborrefästet på polertrissan slets loss eftersom den satt fast så hårt mot polermaskinen. Hmm, den polertrissan gick ju inte att använda igen då... :???: Funderade en stund och klippte sedan till ett par cirkulära pappersbitar, 60 mm i diameter, och lade dem mellan polertrissan och fästet på maskinen och se, då gick det lätt att ta av polertrissan helt oskadd. :)
En liten bild som åskådliggör det hela. Pappersbiten ligger här kvar på det högra polertrissefästet och den avtagna polertrissan överst i bild ser ju mycket helare ut än den längst ner:

De vita polertrissorna använde jag bara för att applicera det sista vaxlagret, poleringen sköttes med de "gula" trissorna som jag har läst mig till här på forumet.
En liten bild som åskådliggör det hela. Pappersbiten ligger här kvar på det högra polertrissefästet och den avtagna polertrissan överst i bild ser ju mycket helare ut än den längst ner:

De vita polertrissorna använde jag bara för att applicera det sista vaxlagret, poleringen sköttes med de "gula" trissorna som jag har läst mig till här på forumet.