Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blockqoute
branx skrev:
Blockqoute skrev:Kan man då få felmeddelande att det är fel på bromsarna? All inredning lyser som det ska, ingen sänkning på lyset eller så. Kan batteriet ändå vara dåligt laddat? Den startar inte alls alltså, det verkar som att det är en startspärr som sätter stopp, typ. Startmotorn går inte igång utan bilen slår bara ifrån.
Prova med din andra nyckel.

Om det är automat, se till att den ligger i parkeringsläge.

//Branx
Provade det precis, men det hjälpte tyvärr inte. Men jag väldigt tacksam för idéen, allt är värt att prova :lol:

Det positiva var att när jag provade så märkte jag en del andra saker också. Som att jag t.ex. tyckte att belysningen i bilen lyste en hel del orangare och att det var lite mörkare i bilen. Detsamma upplevde jag med stereon, att den inte lyste riktigt som den skulle. Nu är jag inte 100% säker på det, kanske letade efter det åxå :) Men det var iaf den första tanken jag fick. Sen när jag provade med den andra nyckeln så märkte jag att stereon slog av och på, som att den inte orkade starta. Detta måste väl ändå vara ett bevis på låg batterinivå?

Sen kom jag åxå på att jag hade bagageluckan öppen nästan två hela dagar i rad medan jag höll på att lacka. Kanske var så att det gick bra att starta en gång och köra 50 meter. Men sedan tog det mer än det laddade och allt sket sig.

Sen upptäckte jag även att trippmätaren, klockan och termometern var helt borta, bara streck. Men det har väl förmodligen att göra med att att bilen fått tuppjuck eller att det är låg batterinivå?
Senast redigerad av 1 Blockqoute, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
grammse skrev:
Blockqoute skrev:Får prova lite innan jag skruvar lös batteriet. Men hur låser jag bagageluckan då? :oops:
tänkte inte på det :oops: :oops: skriv en lapp LÅST kanske avskräcker tjyvarna :wink: :wink:
Tur man inte har en ny bil med kort istället för nyckel (S)
`

Synd att det inte gick, men ska dom in genom bagageluckan får dom jobba lite. Är en rätt så stor bur ivägen :lol: Orkar/kan inte prova nu, ingen som kan hjälpa mig med buren och det öser ner regn. Så förhoppningsvis hinner jag göra det efter jobbet imorrn och hinner ladda batteriet innan jag sussar sen får frugan kliva upp tidigt på söndag morgon och hjälpa mig :lol:
Användarvisningsbild
av Funk
På min S60 kan man i alla fall låsa upp bakluckan med nyckel, det sitter en blindplugg uppe vid skyltbelysningen. Det borde väl gå att låsa där med..Finns det inte liknande på V70 ?

/Thomas
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Funk skrev:På min S60 kan man i alla fall låsa upp bakluckan med nyckel, det sitter en blindplugg uppe vid skyltbelysningen. Det borde väl gå att låsa där med..Finns det inte liknande på V70 ?

/Thomas
Har jag inte tänkt på, det ska kontrolleras. Tack för hjälpen!
av Frigge
Frigge skrev:Du kan faktiskt ta en mejsel o trycka igen huvlåset, det vänstra är det kontakten sitter i. Då kan du ladda med låst bil utan minsta bekymmer.

Citerar mig själv då jag fortfarande verkar ha bästa lösningen på ditt laddningsproblem.

Gör du så här kan du ladda på starthjälpsanslutningarna och ha huven nersläppt och övriga bilen låst o larmad
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Frigge skrev:
Frigge skrev:Du kan faktiskt ta en mejsel o trycka igen huvlåset, det vänstra är det kontakten sitter i. Då kan du ladda med låst bil utan minsta bekymmer.

Citerar mig själv då jag fortfarande verkar ha bästa lösningen på ditt laddningsproblem.

Gör du så här kan du ladda på starthjälpsanslutningarna och ha huven nersläppt och övriga bilen låst o larmad
Det skulle helt klart vara den bästa lösningen, men problemet är att jag inte har någon konstant strömtillförsel till laddaren utan bara ett motorvärmaruttag med inbyggd timer. Skulle innebära att jag måste springa ut varje timme och ställa om timern. Går väl bra på kvällen, men blir jobbigt över natten :D
av Frigge
Ajaj, då är det inget bra.
Användarvisningsbild
av MartinS
Blockqoute skrev:
Frigge skrev:

Det skulle helt klart vara den bästa lösningen, men problemet är att jag inte har någon konstant strömtillförsel till laddaren utan bara ett motorvärmaruttag med inbyggd timer. Skulle innebära att jag måste springa ut varje timme och ställa om timern. Går väl bra på kvällen, men blir jobbigt över natten :D
Det lär ju räcka med 3-4 timmars laddning för att kunna starta bilen.

/Martin
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Ja, det bör ju göra det faktiskt. Men jag har ingen möjlighet/lust att köra runt bilen efter det. Lika bra att ladda batteriet proppfullt :lol: Måste nämligen testa också hur bra batteriet är eller om det är dags att antingen fylla "vatten" i det eller rentav köpa ett nytt.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Äntligen står batteriet på laddning. Har laddat det 12 timmar nu men är fortfarande inte färdigladdat. Hur lång tid brukar det ta att ladda ett batteri? Brukar inte 12 timmar vara tillräckligt? Har ingen Biltemaladdare utan en lite bättre (dyrare), så jag tycker inte det borde ta så lång tid?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]