simonhalmstad skrev:Hade kört fast i en snödriva på en liten grusväg med S60in för ett par år sedan, de på Volvo vägrar skicka hjälp för de gäller bara punktering, motorskada etc. Däremot kunde de koppla till en bärgare som man fick betala själv, inte heller kunde Volvo på en smidigt sätt skicka gps position till bärgaren utan jag själv skulle förklara exakt var jag befann mig. Så se till att ni inte kör fast på en vanlig väg då får ni ingen hjälp av VOC! Däremot har det fungerat om man fått ett driftstopp på bilen där den gått sönder, då får man hjälp. Men den tjänsten har man ju ändå när man servar bilen hos Volvo, är ju bara att ringa Volvo assistans då. Nä VOC ger ja inte mkt för, det var prisvärt förr då det fanns i något bra paket. Men nu har de blivit för dyrt. Bättre med andra tillval.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låter ju inget vidare, men kan det verkligen stämma?
Saxat från Bilias hemsidan gällande Volvo Assistans
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Med alla nya Volvobilar ingår ett års fri Volvo Assistans. Det innebär att vi lovar att hjälpa dig så fort du får problem med din bil. Dygnet runt och i alla väst-europeiska länder. Det kan vara allt från att bistå vid däckbyte om du får punktering i mörker och ösregn på E4:an, till att bärga bilen och se till att du får boende eller flyg betalt medan den repareras.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det är ju samma "produkt" som man får 1 år när man utför vanlig service hos Volvo.
Där står det ju klart och tydligt "till att bärga bilen och se till att du får boende eller flyg betalt medan den repareras"
så om du har råkat ut för en olycka och sitter fast i en snödriva så ska den ju täcka bärgning, även om det bara behöver bärgas
upp på vägen. Eller är detta fel? Måste bilen alltså gå sönder så kraftigt att den inte går att köra med, så att man får bärga den till
verkstad.
Låter ju rätt illa i så fall.
Sedan vad det gäller GPS:en så låter det ju konstigt, för de får ju en exakt punkt och bör ju sedan kunna omvandla den till position.
Kan det vara så att tjänsten blivit bättre med åren? För när jag aktiverade tjänsten i bilen tillsammans med säljaren så kunde hon på
supporten säga precis vart bilen stod.
Vad det gäller prisbilden så vet jag inte så mycket om den då VOC ingick i bilens pris (kampanj) och är gratis i 4 år och då det är
en förmånsbil så ska den bytas efter 3 år. :)
Men jag tycker det låter konstigt att de inte kan hjälpa till och bärga (dra loss dig) och att bärgning bara ingår om bilen är kvaddad,
men inte om man "bara" kört fast (är det inte ett driftstopp, man kommer ju ingenstans)
Nu vet jag att jag pratar om volvo assistans, men VOC innebär väl ingen gratis bärgning, punkteringshjälp m.m ändå? Utan VOC är ju mer
att du kan få snabb kontakt med dem vid olycka eller de håller lite koll på bilen och hjälper dig med frågor, eller kan låsa upp bilen om du
behöver det ect. Utan vid punktering, bärgning m.m är det ju volvo assistans som går in och hjälper, men de på VOC kan ju fixa dit bärgaren
och sånt.