Update:
Strålkastarna är helt demonterade och projektorerna monterade. Men detta projektet är långt ifrån plug-&-play. Det krävs modifieringar för att få det till att fungera. I strålkastaren sitter det en mekanik bakom xenonreflektorn som agerar både fäste mot ramen och har en motor som trycker reflektorn uppåt vid helljus. Allt det måste bort och reflektorn måste därefter fästas i armen på annat vis. Jag valde med starkt konstruktionslim (PL400). Motorn som höjdjusterar hela strålkastaren och sitter bakom strålkastaren kommer alltså vara kvar.
Jag har gjort en initial kontroll och kopplat in strålkastaren för att se så att allt lirar. Skillnaden är enorm. Den absolut största skillnaden mot tidigare är ljusflödets jämnhet och bredd. Jag har lika många Lux två meter åt höger från centrum som jag hade i centrum med de gamla strålkastarna. Detta är mot en garagevägg så på väg lär skillnaderna vara som natt och dag misstänker jag. Skärningen är knivskarp och med mycket fin blå kontrast.
Men som sagt. Jobbet innebär ett permanent modifierande av strålkastaren och jag skulle tro att besiktningsmannen inte blir glad av att se det även om det är ganska snyggt monterat och väl gjort. Jag ska besiktiga bilen senast den 31 mars 2018 så jag har gott om tid på mig att hitta ett par begagnade strålkastare som jag kommer ha i reserv OM det inte går igenom besiktningen.
Jag uppdaterar med bilder idag/imorgon när allt är färdigtorkat och ihopsatt igen :)