Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blockqoute
Verkar som att de flesta tror att det är batteriet som ställt till med detta? Det borde alltså inte vara så att min lackering har ställt till med problemet? Ingen som varit med/hört något om det?

Vet även att jag inte kan ha bilen stående med bara tändning på men med övrig utrustning på i mer än 5-10 min innan färddatorn indikerar på låg batterinivå. Kanske det ligger en hund begraven där?

Jag matar på och ber gärna om ännu fler idéer som kan provas/tänkas vara felet :wink:
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Blockqoute skrev:För som jag frågat tidigare borde väl bilen gå att starta även fast man får detta meddelande?
Den här frågan då? Nån som har svaret på den?
Användarvisningsbild
av #27
Blockqoute skrev:
Blockqoute skrev:För som jag frågat tidigare borde väl bilen gå att starta även fast man får detta meddelande?
Ja den ska gå att starta och du kan ladda den fram vid "starhjälpen".
av Frigge
#27 skrev:
Blockqoute skrev:
Ja den ska gå att starta och du kan ladda den fram vid "starhjälpen".
Inte om meddelandet tyder på ett nätverksfel, vilket man ändå inte kan avgöra innan man gjort en avläsning :???:

Att börja med att ladda batteriet är hur som helst en bra idè då ström är alla styrenheters moder :lol:
Användarvisningsbild
av Blockqoute
#27 skrev:Ja den ska gå att starta och du kan ladda den fram vid "starhjälpen".
Tack så mkt. Eftersom den då borde gå att starta så känns det som att det är något annat än just bromsarna som är anledningen till problemet *hoppas, hoppas* Bara att kika i intruktionsboken (för att fräscha upp minnet) och plugga in sin 700:- batteriladdare (har haft problem med batteriet på en tidigare bil åxå :???: )
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Frigge skrev:Inte om meddelandet tyder på ett nätverksfel, vilket man ändå inte kan avgöra innan man gjort en avläsning

Att börja med att ladda batteriet är hur som helst en bra idè då ström är alla styrenheters moder
Jaha, då får man sänka sina förväntningar lite igen då :( Men som sagt, det är bara att prova att ladda batteriet och prova med den andra nyckeln så får vi se om jag återkommer efter det (har en orolig känsla av att jag kommer att behöva det :( )
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Har läst i flera trådar här på forumet att man kan ta fram felkoder. Hur gör man det som? Måste man ha någon speciell utrustning för att kunna kolla det eller räcker det med ett par korrekta knapptryckningar?
av levent_tr
Fick samma problem för en vecka sen då jag hade monterade en tv dekoder i min S60. Batteriet hade blivit svag så när jag ladda den då bliv det normalt igen. så det är garanterat batteriet som spökar.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
levent_tr skrev:Fick samma problem för en vecka sen då jag hade monterade en tv dekoder i min S60. Batteriet hade blivit svag så när jag ladda den då bliv det normalt igen. så det är garanterat batteriet som spökar.
Du fick samma problem med att starta och samma felmeddelande alltså? Säg att detta är sant nu bara, då kan man iaf sova senare i helgen kanske :shock:
Användarvisningsbild
av Nexus
skadad abs sensor eller slitage varnare gör ej att bilen inte går att starta.
men du beskriver att du bara kan ha utrustning på i 10 min innan bilen varnar för låg batterinivå. Detta är inte normalt om du inte har hela bilen fylld med multimedia prylar och stereo.
Målning av bromsar skadar ej abs sensor man kan dra bra mycket i sladden för att den ska ta skada. Slitage varnare vet jag inte ens om det sitter på din modell???? jag har det inte på min gamla traktor :wink:
När du har laddat klart larma på och av bilen innan du gör ett start försök för "nolla" larmet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]