Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag har märkt att min huv inte låser på passagerarsidan, utan den hamnar bara i halvlåst läge så att man med fingerkraft kan dra upp den någon cm på den sidan plus att huven inte ligger helt jämnt i stängt läge. Har försökt med diverse trix att få den i lås men icke, någon som upplevt detta? Kommer åka inom verkstaden i veckan men undrar om någon har erfarenhet av detta?
Jag har noterat samma sak. Märkte det först när jag körde på motorvägen och det blåste mycket. Kunde se att den rörde på sig. När jag nu tittar så är det som du beskrev i princip.

Va sa de på verkstaden?!
Nej, inte något larm pga detta. Den verkar bara känna av att huven är öppen på förarsidan, där öppningsmekanismen sitter, får ingen feedback att den är öppen om den inte låst sig på passagerarsidan. Jag upplever dock inte detta med huven som ett problem längre, var nog för mesig när jag stängde bara. Ett tips bara för de som ev. inte känner till det, huven kan ställas i princip rakt upp om man trycker upp den sista biten, underlättar vid påfyllnad av spolarvätska.

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]