Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ersj
brombel123 skrev:HEJ!
Jag undrar någon har beställd Vovlo V90 under senaste veckor? Jag har beställd V90 i tisdags... fått ordernummer och meddelande att min bil är kopplad till "MIN VOLVO" men ingen preliminärt leveransdatum klart. :)
Beställde en V90 för en dryg vecka sedan och har också fått ordernr, kopplad till min Volvo men inget preliminärt leveransdatum. Så precis samma för mig.
av Göranson
ersj skrev:
Jag undrar någon har beställd Vovlo V90 under senaste veckor? Jag har beställd V90 i tisdags... fått ordernummer och meddelande att min bil är kopplad till "MIN VOLVO" men ingen preliminärt leveransdatum klart. :)
Beställde en V90 för en dryg vecka sedan och har också fått ordernr, kopplad till min Volvo men inget preliminärt leveransdatum. Så precis samma för mig.
Beställde den 7/1 och har samma, jag är "lite lätt" irriterad på att inte Volvo kan presentera ett leveransdatum. Jag har jobbat med inköp och leveransplanering i rätt så många år och kan tycka att efter 4 veckor så ska kunden veta när han/hon ska få sin produkt. :evil:
av bankb
Robbi skrev:Japp, från v.11 till v.12 hoppade min V90 CC! Varför? Någon extrasak som är restad eller så kanske?

Är det någon som vet om V.12 innebär nycklar i hand eller betyder det färdigbyggd och sen ett par veckor till med leverans och iordningställande hos ÅF?

Skickat från min iPad med Tapatalk
V12 betyder nycklarna i hand. Din handlare får nog bilen redan i vecka 9.

Så ligg på lite så kan du nog få den i vecka 10 redan.
Användarvisningsbild
av brombel123
Beställde den 7/1 och har samma, jag är "lite lätt" irriterad på att inte Volvo kan presentera ett leveransdatum. Jag har jobbat med inköp och leveransplanering i rätt så många år och kan tycka att efter 4 veckor så ska kunden veta när han/hon ska få sin produkt. :evil:
Hmmm, det låter inte bra :???: 4 veckor efter beställning, man borde veta iaf. preliminärt datum. Hoppas att ja få bilen innan semester :-O)
av FXC

Beställde min V90 för exakt 3 veckor sedan och fick veta från säljare att lev skulle ev vara i juni. Säljaren ringde denna vecka och prel datum blir ca v 36-37...dock står det inget på min Volvo. Det blir en lååång väntan...hade önskat bilen innan semestern.
Användarvisningsbild
av Robbi
bankb skrev:
Robbi skrev:Japp, från v.11 till v.12 hoppade min V90 CC! Varför? Någon extrasak som är restad eller så kanske?

Är det någon som vet om V.12 innebär nycklar i hand eller betyder det färdigbyggd och sen ett par veckor till med leverans och iordningställande hos ÅF?

Skickat från min iPad med Tapatalk
V12 betyder nycklarna i hand. Din handlare får nog bilen redan i vecka 9.

Så ligg på lite så kan du nog få den i vecka 10 redan.
Japp, bra idé. Kan alltid hota med att dra in den sedvanliga whiskyflaskan om han tar mer än en vecka på sig att färdigställa den.Bild
av Johanu71
Beställde min V90 den 24/1 och fick direkt leverans vecka 15. Men min är en MY17 som redan var beställd och ändringsbar. Hade jag beställt en MY18 så hade det enligt min ÅF blivit leverans i slutet av september.
Produktionsstart för MY18 är väl som vanligt runt v.20
Vill man snabba upp sin leverans får man nog leta efter ÅF som har MY17 bilar beställda. Min är t.ex. ändringsbar fram till 23/2. Tror det finns många MY17 hos en del ÅF som fortfarande är ändringsbara. Så för den som kan välja valfri ÅF så får man ringa runt och kolla.
av Gorban
Min svåger som jobbar på Volvo säger att om man beställer en V90 CC nu så får man den inte levererad i år. Jag vet ju inte om det säkert stämmer men de ska väl bygga XC60 i Torslanda också?
av ogren
Gorban skrev:Min svåger som jobbar på Volvo säger att om man beställer en V90 CC nu så får man den inte levererad i år. Jag vet ju inte om det säkert stämmer men de ska väl bygga XC60 i Torslanda också?
Det vore konstigt om leveranstiden skulle öka från ca 4-5 månader till över 10 månader under vintern. De lär inte ha trollat fram de gamla XC60 så när den modellen läggs ned så borde det finnas luckor för den nya.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 100

Familjen önskar en XC90 för att få[…]

Långt mellan byten är en större ri[…]

Bakre ljuddämpare hål

Jag inte sett sådana hål på n&ar[…]

B230F går fett