- fre 03 feb 2017, 13:05
Moderna bilar drar en helsikes massa ström vilket sliter på batterierna och eftersom batterierna är helkappslade
så går det inte att kolla syran
Har jobbat som fartygsmaskinist och Vi skiftade alltid batterierna till hjälpmotorer och nödbatterier vart 4:e år för att vara helt säkra på att slippa
problem
prajtor skrev:HejHa som tumregel och byt batteri efter max 4 år så slipper Ni undan med många problem
Jag har läst många trådar på forumet men hittar inte riktigt svaret på min fråga.
Jag har en v60 av 2011 med d3 och automatlåda. Jag kör företrädesvis minst 6 mil i stöten, minst 12 mil per vardag och har nu på kort tid råkat ut för att bilens batteri tar slut då jag ställt motorvärmaren på tidur (mellan 5-8 minusgrader). Jag har kommit ut till varm bil men bilen i det närmaste helt död. Jag trodde batteriet var slut men fick igår besked av mekonomen att batteriet är helt ok efter att de felsökt batteriet. Någon som har några ideer? batteriet som sitter i är ett volvobatteri på 90Ah.
I min tidigare v70 från 2010 avbröt motorvärmaren då batterispänningen blev för låg, och vill minnas även att den kände efter spänningen innan start och redan då avbröt om spänningen var för låg. Är en funktionen borta på v60?
Moderna bilar drar en helsikes massa ström vilket sliter på batterierna och eftersom batterierna är helkappslade
så går det inte att kolla syran
Har jobbat som fartygsmaskinist och Vi skiftade alltid batterierna till hjälpmotorer och nödbatterier vart 4:e år för att vara helt säkra på att slippa
problem