- tis 26 jun 2007, 05:07
Skulle precis köpa en ABS styrenhet på skroten som hade exakt samma nummer som min nuvarande i bilen då jag såg tillägget "4WD" på produktskylten...
Styrenheten i min bil och den på skroten heter: 9162675 CONTROL UNIT TRACS
Men sedan skiljer det lite. På min har jag inte lyckats kolla så noga eftersom den sitter lite oåtkomligt, så jag fotade med min mobilkamera som jag lyckades klämma ner där. Efter TRACS på min enhet står det "2/4 W" Jag ser tyvärr inte om det står WD eller bara W...
Men enheten på skroten hade bara 4WD...
Jag _antar_ att den på skroten inte passar min bil, så långt är allt ok.
Men varför har enheterna _exakt_ samma nummer??
Styrenheterna heter 9162675 och hyudralagregaten heter 9157654B båda två... Hur fasen håller volvo isär delarna om dom har samma nummer?
Finns det en enhet som passar både 2 och 4WD?
Varför hade enheten på skroten bara 4WD? Är det för att den kommer från en V70 XC?
Jag trodde det fanns 4 olika boxar men det verkar ju vara ännu fler olika versioner. Hur hittar jag en som passar!? :evil:
Styrenheten i min bil och den på skroten heter: 9162675 CONTROL UNIT TRACS
Men sedan skiljer det lite. På min har jag inte lyckats kolla så noga eftersom den sitter lite oåtkomligt, så jag fotade med min mobilkamera som jag lyckades klämma ner där. Efter TRACS på min enhet står det "2/4 W" Jag ser tyvärr inte om det står WD eller bara W...
Men enheten på skroten hade bara 4WD...
Jag _antar_ att den på skroten inte passar min bil, så långt är allt ok.
Men varför har enheterna _exakt_ samma nummer??
Styrenheterna heter 9162675 och hyudralagregaten heter 9157654B båda två... Hur fasen håller volvo isär delarna om dom har samma nummer?
Finns det en enhet som passar både 2 och 4WD?
Varför hade enheten på skroten bara 4WD? Är det för att den kommer från en V70 XC?
Jag trodde det fanns 4 olika boxar men det verkar ju vara ännu fler olika versioner. Hur hittar jag en som passar!? :evil:

- By ErikD52008