Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av raven76
barum skrev:
Är det i artikeln på nätet eller tidningen? I min tidning är det nog tryckfel.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag kollade på nätet.
av raven76
TommyP86 skrev:Det är alltid gnäll på fjädringskomfort. Man undrar vad referensramarna är egentligen.
Expressen säger:
90 CC sväljer de kraftiga hålorna och guppen på de jämtländska vägarna på ett bra sätt.

Så det beror nog väldigt mycket beroende på vem som recenserar.
Användarvisningsbild
av Robbi
XC70 fick en hel del kritik för att vara för mjuk och svampig. Nu verkar det har blivit lite styvare. Jag kör XC70 sport edition som är 15% styvare i chassit då jag tyckte att den vanliga var just svampig och gunghäst. Jag tror detta kommer att passa mig perfekt!

Skickat från min iPad med Tapatalk
av HOB
Teknikens Värld tycker att den är för "på" och sportig. Vi Bilägare tycker att den "hanterar vintervägar och dåliga vägar i allmänhet väldigt bra". Och så Expressen som raven76 citerar ovan.
Låter som om Volvo fått till en riktig fullträff.
av troubleshooter
Det framgår inte vilken inställning han hade på adaptiva fjädringen under provkörningen, kan ju skilja en del.

Eftersom jag sällan kör nuvarande XC60 i comfort läge så blir nog V90CC rätt för mig också utifrån vad han sa =)
av pumpnasare
Bild

av pumpnasare
barum skrev:
raven76 skrev:
Boozer87 skrev: Räkna med ett låg andrahandsvärde?
Är det felskrivning ?
Genom tiderna har väl Volvos xc/cc alltid haft ett bra andrahandsvärde?
Ja det är felskrivet. I originalartikeln står det:
"Dyr, inte ens basmodellen kommer ner till 7,5 basbelopp, men räkna med mycket högt andrahandsvärde och låg förbrukning."
Är det i artikeln på nätet eller tidningen? I min tidning är det nog tryckfel. Bild

Bild

av Johanu71
Har i dagarna kört nya V90 CC i samband med ett företagsevent i Lappland. Körde en D5 AWD med
standardchassi och 19" hjul. Väghållning i värdsklass men STENHÅRD!
Kör idag en XC70 Sport med 15% fastare chassi än vanliga XC70 och den nya V90 CC kändes faktisk ännu hårdare. Nu beror det väl på vad man gillar men vanliga XC70 är ju svampig och mjuk och inte särskilt rolig. XC70 sport var ju ett jättelyft i mina ögon, men nya V90CC är alldeles för hård tycker jag. Gick superfint på slät sjöis men på vanlig vinterväg var det stötigt. Det finns inget övrigt att klaga på. Sittkomforten är suverän och väghållningen är grym i hög fart och när det svänger men det blir som sagt stötigt i längden. Tror kanske 19" dubbdäck påverkar negativt samt det hårda chassit som inte verkar vara helt optimerat för våra vägar, tyvärr. Påminner starkt om BMW-s M-chassi och Audis sportchassi (har kört tusentals mil i bägge) så det stämmer nog att Volvo har sneglat på sina konkurrenter när det gäller chassisättningen och man försöker lyfta fram "sportighet" i chassit.
Skulle jag köpa den, ändå. Tveklöst JA!
Den har allt jag behöver och vill ha i en bil just nu. Ändå har jag beställt en V90 D4 AWD. Men det beror på att det i mitt fall handlar om tjänstebil och att jag helt enkelt inte kan få till en V90 CC med vår bilpolicy (Pris och utr.krav).
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 19

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]