Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
Var inne idag och fick en offert på en V90 CC PRO, beställer jag i Februari blir leveransen i September.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
pumpnasare skrev:Var inne idag och fick en offert på en V90 CC PRO, beställer jag i Februari blir leveransen i September.

OJ! 7 månaders leverans är lång tid! Galet att dom inte lyckas skruva upp produktionstakten.

av pumpnasare
En månad går bort för semester

av bankb
pumpnasare skrev:En månad går bort för semester

Stänger dom på allvar för semester när dom ligger så långt efter? Galet...

av V60D5AWDPolestar
Dags att skruva upp tempot på fabriksbygget I USA.....
av Mingojogin
Wibe skrev:Jag beställde min V90 precis innan årsskiftet. Har inte ens fått en preliminär leveransvecka? Ni andra som beställt hur ser det ut för er?

Beställde min D5 Inscription 2:a december och har sedan dess legat på v.21... hade hunnit få 2-3st BMW X3 under den tiden.
av troubleshooter
Mingojogin skrev:
Wibe skrev:Jag beställde min V90 precis innan årsskiftet. Har inte ens fått en preliminär leveransvecka? Ni andra som beställt hur ser det ut för er?

Beställde min D5 Inscription 2:a december och har sedan dess legat på v.21... hade hunnit få 2-3st BMW X3 under den tiden.
Antar att leveranstiden inte kom som någon överraskning direkt, jag fick i alla fall veta att det var ca 5 månaders leveranstid
av Mingojogin
troubleshooter skrev:
Mingojogin skrev:

Antar att leveranstiden inte kom som någon överraskning direkt, jag fick i alla fall veta att det var ca 5 månaders leveranstid
Nej, det gjorde den inte. Stod mellan en X3 och en V90, men BMW känns ju väldigt 80-tal så valet blev ganska självklart, trots att jag visste leveranstiden. Dock har jag två kollegor som valt bort V90 pga leveranstiden.
av kallegroda
Jag beställde min T5 Inscription den 3 september. Idag slog den om till "byggd" i minvolvo.se. Eftersom jag inte har beställt dragkrok eller något annat som ska monteras hos handlaren hoppas jag att det går snabbt.

Är det någon som vet hur ofta billeveranserna sker från Torslanda till Stockholm?
av Johanu71
Beställde min V90 i måndags (23/1) :D :D :D

V90 D4 AWD Business Advanced - MY17
Electric Silver Metallic.
Teknikpaket Bus A 90.
Drag halvautomatiskt.
Klimatpaket Rattvärme.
Alu-hjul 5-ek 18"
Mörkt tonade rutor.
Volvo On-Call

Trots att MY17 är officiellt slutsålt så har många ÅF bilar beställda som fortf. är ändringsbara. Min är en sådan vilket gjorde att jag fick prel. levernas v.15 (11 veckor). Alternativet var en MY18 som dels skulle bli ca 14 000;- dyrare brutto samt ca. 32 veckors levernas :-O)

Nu gäller det bara att hålla tummarna att ÅF´s uppgifter stämmer hela vägen. :roll:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 100
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT