Moderator: Moderatorer

AWDvolvo: Ja det där ljudet går inte av för hackor. Det har bara hänt mig ett par tre gånger men senast var PRECIS när jag körde in i ett parkeringshus i Liljeholmen. Julrusch och allt vad det innebar, lagom till att jag kört in och gör en sväng så hör jag ett SKRIIIIII. Jävlar, det var pinit som ungdomarna säger. :lol:
grillchips skrev:AWDvolvo: Ja det där ljudet går inte av för hackor. Det har bara hänt mig ett par tre gånger men senast var PRECIS när jag körde in i ett parkeringshus i Liljeholmen. Julrusch och allt vad det innebar, lagom till att jag kört in och gör en sväng så hör jag ett SKRIIIIII. Jävlar, det var pinit som ungdomarna säger. :lol:
USch ÖÖUSCH! Jag skämdes som fan och ja det var 'pinit' när folk nästan stod o pekade på min bil! Hade en buss framför mig när jag åkte förbi ''centrum'' hos oss och låtsades vara obrydd för att folk skulle tro att det var bussen som lät...
Har fått grus i bägge främre sköldarna förr men dem försvinner så fort man backar eller kommer upp i hastighet. Men inte nu!!
Har hänt mig också.. Lite extra förödmjukande när man åker omkring i en hybrid och kör på el så bilen i övrigt inte låter speciellt mycket.. Vissa stenar har fastnat så jag behövt peta loss med skruvmejsel.
Fick tipset av en verkstad när det gäller stenar i bromssköldarna att det är bättra att stanna, åka lite framåt, lite bakåt, osv än att åka vidare i fart. De ramlar tydligen ut lättare då.
Ja det där med att backa bakåt funkar oftast, men det ville sig inte nu.
Ska lyfta upp bilen och plocka bort bägge framhjulen för att se ifall man kan justera till dem på något sätt. Det är inte kul oavsett om det inte sker någon skada på bilen och det är inte heller kul när det händer någon gång i månaden nu när det ligger grus överallt.
Är det här typiskt för andra bilar också?
SBergdahl skrev:Jag har nog aldrig fått en sten innanför bromsskölden på någon bil, oavsett sopad asfalt eller grusväg.
Supervanligt är det kanske inte men det händer. Har hänt mig cirka 4ggr på 10 år.
  • 1
  • 689
  • 690
  • 691
  • 692
  • 693
  • 1912
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]