- ons 18 jan 2017, 10:30
#1141603
Bränsletrycksmätare.png (735.57 KiB) Visad 575 gånger
Om temp.givaren för motorstyrningen inte skulle fungera eller visa "ej förväntade värden" så ska boxen "stänga ute" den och anta att kylarvätskan håller +20°och då skulle motorn gå när den är varm. Den är förhållandevis billig (under 200sek) så ett byte skadar kanske inte. BTR-en däremot kostar över 1000sek, d.v.s mer än jag gav för min justerbara på http://www.misab.se . Den heter 403 och den passar direkt istället för original BTR om du skulle vara intresserad av en sådan. Min är "linjär" men dom rekommenderar en progressiv för turbomotorer. I alla fall när det ska tas ut mer effekt. "Otrimmad" duger säkert 403-an även till LTT motorn.
http://www.misab.se/lista.php?kid=5-870-871
Nackdelen med denna är att den inte har en manometer, men jag har löst det med ett T-rör på trycksidan och en manometer ligganes vid diagnostikboxen. Du kan ju mäta på railsen, men jag har inte ett sådant uttag
http://www.misab.se/lista.php?kid=5-870-871
Nackdelen med denna är att den inte har en manometer, men jag har löst det med ett T-rör på trycksidan och en manometer ligganes vid diagnostikboxen. Du kan ju mäta på railsen, men jag har inte ett sådant uttag
Bilagor
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V