- fre 13 jan 2017, 07:55
#1140057
Den ska inte kunna spika. Så fort knacksensorn känner en enda "spik" ökar bränsleboxen på med mer bränsle. Räcker inte det så sänker tänd.boxen tändningen (tror jag) 10° och i båda fall blir det felkoder. Vet ej om den tänder motorstörningslampan. Du skriver att du sänkt laddtrycket till original, du skrev i början att den var original. Vilket är rätt?. Om motorn spikar vid belastning är det något som är (mycket) fel. Spikningarna gör att stift och Lambdasond blir (skadade) vita av alldeles för hög temperatur, som även (kan) skada kolvar och ventiler. Lättast är att fixa så du får ut felkoder från uttaget så det blir något mer att "gå på". Av någon anledning så fungerar inte det som rör knacksensorn och dess koppling till boxarna.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V