- sön 15 jan 2017, 09:46
lennart lundberg skrev:Hej!Nej, det behövs ingen ny mjukvara, montera knappen på valfri ledig plats så ska det fungera.
En sidofråga om extraljus på TS fråga.
Är det någon som vet om det behövs ny mjukvara för att nyinstallerad original ljusomkopplare köp på Bilia ska fungera.
Jag har plus + på röd/svart kabel men kan inte styra minus – på kabel brun/vit via CEM med omkopplaren samt att ett relä som belastning på kontaktstycket vid luftburken.
Lennart
Som jag skrev tidigare så prövade jag med ett relä (reläet drog aldrig) som belastning och tänkte inte på att ha helljust tänt. Prövade med att tända helljuset och då tändes den lilla kontrollampan på panelomkopplaren som följde hel/halvljus omkopplaren. :lol: Kopplade in en testlampa på 15 Watt istället för reläet, men lampan tändes inte :( fast kontrollampan lyste i knappen. Bilen gick på tomgång ca 10 minuter (som wissel tipsade om) utan någon förändring att tända lampan. Lampan är på 15 W, är hel och lyser på 12 volt. Knappen har varit monterad ett par månader på den plats den sitter nu.
- By Righthanddrive