Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Icebear skrev:Jag valde fast drag för det är bekvämare och mindre strul men helt klart fulare!
Har man tex en vit bil så kan man köpa en vit kopp att sätta på kroken istället för den svarta, då syns knappt draget.

Har haft delbart drag en gång tidigare och det var både första o sista gången.
Göte skrev:
Icebear skrev:Jag valde fast drag för det är bekvämare och mindre strul men helt klart fulare!
Har man tex en vit bil så kan man köpa en vit kopp att sätta på kroken istället för den svarta, då syns knappt draget.

Vad gillade du inte med delbart drag? Köpt min första Volvo och tänkte eftermontera delbart drag.

Sent from my iPhone using Tapatalk
esonesson skrev:
Göte skrev:

Vad gillade du inte med delbart drag? Köpt min första Volvo och tänkte eftermontera delbart drag.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Den kan börja kärva om man låter den sitta kvar dag ut och dag in.
Om den gör det så kan man få nedslag på besiktning.
Som andra har skrivit här så finns det ingen bra plats att förvara den när man inte använder den.
Fördel med fast drag är tex vid fickparkering då tar den andres bilens kofångare i först när denne ska fickparkera bakom din bil och
får du förhoppningsvis inga märken på din kofångare!
Grattis till en snygg bil!
Ett sätt att veta om halvljuset är tänt är att instrumenten är nerdimrade en hel del då. I alla fall på min.
Fast på xc60'n får man isf ha silverfärgad kopp, det är ju inte vitt där draget är... :lol: fast isf föredrar jag nog svart kopp på svart drag!
Jag har haft två bilar med fast drag (begagnade som hade det vid köp) och jag säger aldrig mer till det... ömma smalben och smutsiga byxor.. har haft tre bilar med delbart och ALDRIG några problem!?
Men jag tror allt beror på hur ofta man använder drag, använder man väldigt ofta så orkar man inte ta loss det mellan gångerna... och då blir det problem. Jag lägger i / tar upp båten och sen släpvagn 6-8 ggr per år kanske... och då tar jag lätt den minuten extra för att montera på/av. Snyggare och mer praktiskt (FÖR MIG!!!) :roll:
AllramEest skrev:Grattis till en snygg bil!
Ett sätt att veta om halvljuset är tänt är att instrumenten är nerdimrade en hel del då. I alla fall på min.
Hmmm, är det så? Har fått för mig att halvljuset kan vara tänt trots "dagläge" på instrumenten...att det går I två step liksom.... måste kollas, tack för tipset iaf!

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]

Husbilar igen, eller ja förare och sjä[…]