Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Ingen av dom är till en V70 -05 då det inte finns hajfena till den. :wink:

Sen är det möjligt att någen eller bägge passar ändå :roll:
Användarvisningsbild
av Funk
Den andra varianten är den som sitter på S40-V50-C70...
På V70-XC70-XC90 finns ingen av den enkla anledningen att antennen till RTI sitter på annan plats...

/Thomas
av liverpool
Ok, men vad tycker ni, blir det för mycket med både hajfena och vinge?

YNWA
Användarvisningsbild
av Statsminister
Det blir för mycket, jag köper den av dig ist ;)
Användarvisningsbild
av greeeken
Välj fena nummer 2
Passar bättre på en v70
Nej det blir inte för mkt enligt mig.
Tänk bara på placeringen så det blir snyggt
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Ett tips om du väljer att montera hajfenan, montera INTE för nära bakluckan !!!! dvs kontrollera att du kan öppna bakluckan innan du limmar fast den.
Kan tyckas som ett onödigt råd men undeteckand fick lära sig the hard way pga att jag hade för bråttom & dagen efter när jag öppnade bakluckan så flög hajfenehelvetet åt ett håll....men inte innan den hade lyckats fixa ett ordentligt hack i glasfiber bakluckan. Nu är bakluckan bytt men det kostade mig tusenlappar :( :oops: . Klantigt? javisst...gör ju aldrig om det.
av liverpool
V70BiFuel03 skrev:Ett tips om du väljer att montera hajfenan, montera INTE för nära bakluckan !!!! dvs kontrollera att du kan öppna bakluckan innan du limmar fast den.
Kan tyckas som ett onödigt råd men undeteckand fick lära sig the hard way pga att jag hade för bråttom & dagen efter när jag öppnade bakluckan så flög hajfenehelvetet åt ett håll....men inte innan den hade lyckats fixa ett ordentligt hack i glasfiber bakluckan. Nu är bakluckan bytt men det kostade mig tusenlappar :( :oops: . Klantigt? javisst...gör ju aldrig om det.
Tack för tipset.

YNWA
P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?