- sön 01 jan 2017, 14:43
s6025t skrev:Sedan är inte polestar nåt underverk i trimmvärlden om du nu trodde det.Derank skrev:Det vore ju bra att upplysa om att din bil inte är original den är ju trimmad med nåt trim som inte Volvo säljer klart att den kan dra massa mer bränsle då än vad den ska o färddator o allt sånt är säkert inte kalibrerat efter den "nya" mjukvaranAdrianH skrev:Derank, är det endast stadskörning eller? Jag har kört som en biltjuv nu under ledigheten och helgen men jag kommer fan inte över 0,8 och då nollställer jag tripdatorn då och då.
Däremot blev jag chockad när bilen bestämde sig för att regenerera under en stadskörning, hade stundvis 3.0l i förbrukning. Haha, det är fan värre än kompisens Chevrolet suburban från 2012.
avverkar ca 5mil per dag, det är 3,5mil motorväg och resten stadskörning, och bilen färddator kan jag inte gå efter, den visar totalt fel som sagt, jag kollar förbrukningen vid varje tankning, och snittar som sagt 1,1 på 1500mil och 9mån.
Sen kör jag lång ifrån lungt men iaf, borde vara fler med samma förbrukning som jag, jag lär ju inte vara ensammen i världen om att gasa med en XC60
ROCKING A DUCK WITH A GRINING FACE ON A BLUE BIKE WITH STRAWBERRYS