- ons 11 jan 2017, 17:12
#1139668
Håller med om att utrustningen inte kommer vara avgörande.
Generellt sett har dyra tyskar med stora motorer klent andrahandsvärde, de som är spekulanter på dem köper hellre en ny antingen för att de inte räknar pengar eller för att de vill ha garanti då ekonomiska risken med en några år gammal är så hög.
Xc90 är mindre dyr som beggad, därmed även lägre risk, så den kommer troligen attrahera en störe målgrupp. Så är det med de äldre generationerna också.
Min gissning är att båda bilarna kommer ha ett liknande värde i pengar efter några år, dvs förlusten blir större på Q7:an.
Oavsett utrustning.
Det är förstås lite beroende på hur länge du tänkt ha dem, det här bygger på att du byte inom 2-4 år. Har du dem längre är det svårare att spå vad som händer då ytterligare nya målgrupper blir aktuella eftersom priset sjunker ytterligare.
Generellt sett har dyra tyskar med stora motorer klent andrahandsvärde, de som är spekulanter på dem köper hellre en ny antingen för att de inte räknar pengar eller för att de vill ha garanti då ekonomiska risken med en några år gammal är så hög.
Xc90 är mindre dyr som beggad, därmed även lägre risk, så den kommer troligen attrahera en störe målgrupp. Så är det med de äldre generationerna också.
Min gissning är att båda bilarna kommer ha ett liknande värde i pengar efter några år, dvs förlusten blir större på Q7:an.
Oavsett utrustning.
Det är förstås lite beroende på hur länge du tänkt ha dem, det här bygger på att du byte inom 2-4 år. Har du dem längre är det svårare att spå vad som händer då ytterligare nya målgrupper blir aktuella eftersom priset sjunker ytterligare.
En automobil framföres av människor. Grundprincipen för allt konstruktionsarbete är och måste därför vara: Säkerhet. - Gustaf Larsson 1936