- lör 07 jan 2017, 23:39
#1138729
Har en 744 GL från 1988 (vet ej om det är A eller B, hur tar jag reda på det?) som dör direkt vid start om jag inte trycker ner gaspedalen och ligger runt 2000varv. Gör jag det i ca 2-3min blir motorn tillräckligt varm och jag kan köra. Då går den helt utan problem. Börjar jag köra direkt (utan att vänta tills tempmätaren ligger strax över mitten) dör motorn direkt om jag kör för långsamt.
Kan tillägga att ventilkåpspackningen behöver bytas enligt en bilkunnig vän. Vet inte om det kan ha med saken att göra..
Köpte bilen för någon vecka sedan. Verkar ha blivit väl omhändertagen (knappt 20tusen mil, interiör i fint skick). Växellådan är automat om det spelar roll.
Kan tillägga att ventilkåpspackningen behöver bytas enligt en bilkunnig vän. Vet inte om det kan ha med saken att göra..
Köpte bilen för någon vecka sedan. Verkar ha blivit väl omhändertagen (knappt 20tusen mil, interiör i fint skick). Växellådan är automat om det spelar roll.