Brainded skrev:V70BiFuel03 skrev:kommer man in som kund med sina EGNA stålar & EGEN bil (ingen företagsbil) så ska man f-n i mig kräva bra service. Svensken är tyvärr aldeles för flat när det kommer till att ställa krav på de som ska ha hans pengar & detta utnyttjas.
Det har för övrigt ingen som helst relevans vilket parti man röstar på huruvida man kräver ett bemötande som är värdigt kunden, bra service ska vara en självklarhet !
Nu blir jag lite nyfiken? varför skulle det vara skillnad på vilket bemötande jag ska få om jag kommer in med tjänstebilen eller för den delen en av firmabilarna? Jag betalar inte själv nej, det är min budget som ska hållas ja. Är detta relevant? Nej.
Det som spelar roll är att däckfirman vill ta betalt för en tjänst och för att jag ska vilja lägga mina eller företagets pengar där så vill jag ha precis det du beskriver för privata bilar.
mvh
Anders
Nä, he he.... missförstå mig inte Anders.... vad jag menar är att jag får uppfattningen att alltför många företag som har till uppgift att erbjuda service i en eller annan form har en stor del företagskunder (inget fel på det), problemet är att den som då är ansvarig för bilen & lämnar in den brukar ju inte vara speciellt engagerad i hur mycket företaget debiterar eller huruvida personalen är serviceminded eller inte....eller om det tar 2.5 månader tills han får tillbaks bilen (han kvitterar ju ut en hyrbil som han inte betalar för i alla fall).
så, vad jag menade var att det är brist på visat intresse för bilen, kostnader osv från den som lämnar in företagsbilen OCH som ett resultat av detta.....nonchalans från de som ska ge service på företaget...dels den service de lämnar till killen med företagsbilen (kostnad osv betyder ju ingenting i alla fall) & detta smittar av sig när privat personen som är beroende som fan av sin bil & inte har lusta att betala för en hyrbil i 2.5 månader eller betala tokpriser som debiteras gentemot företag som tecknat idiot avtal med firman ifråga kommer & ska lämna in sin bil.
Detta blev kanske rörigt men jag hoppas att min poäng gick hem.