Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Han kanske hade en bra dag :D
av axet
Brainded skrev:
Jo tyvärr finns det dom som anser att kunden kommer även om man är otrevlig, jag tycker detta borde vara ett större problem i ett u-land där konkurrensen inte är lika stor...

Vill du lägga pengar där du får ett nonchalant beteende så gör det. Hade däckverkstan skött det på ett snyggt sätt så hade jag gärna kommit tillbaka idag...
Exakt hur var han otrevlig?
Varför ska dom jobba över när du inte kan ta dig dit i tid?
Folk har ju kanske annat att göra efter jobbet. Men den där attityden är typisk hos folk idag (speciellt sk "företagare", chefer, moderatröstare och annat löst folk) att bara för att dom är "kund" så ska dom kunna bete sig hur som helst och just i deras fall så ska man göra undantag. :evil:
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag vet inte hur du gör, men i min branch så gör jag undantag flera ggr varje dag...

Sättet jag kritiserar var inte att han inte ville jobba över några enstaka minuter utan sättet han sa det på. Hade killen (som f.ö. var min elev på tiden jag var högstadielärare och som jag skänkt mycket obetald övertid till) sagt det på ett snyggt sätt så hade jag inte brytt mig ett dyft.

Men du menar alltså att om du betalade hans lön så hade det varit helt ok för dig att sista kvarten varje dag så sitter han bara och surfar på internet? Blir många timmar på ett år det...

Chef och löst folk? mja det kan jag väl skriva under på... Moderat? den var ny :lol:

Som sagt, det finns dom som förstår orden servicemind och social kompetens och det finns dom som inte gör det. En som behandlat kunden som jag blev behandlad hade inte blivit långlivad som anställd under mig om denne inte visat bättring efter kritik.
Personligen har jag aldrig krävt att någon av mina underställda ska arbeta övertid om dom inte har lovat att uppgiften ska vara slutförd, då dom arbetar på ackord så frågar jag oftast före jag tilldelar dem den om de kommer klara utav det före dedline eller om jag ska sätta fler på det.
Jag säger aldrig till en kund "15min, det hinner du ju inte ens öppna min offert på"

ciao!
Anders
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
kommer man in som kund med sina EGNA stålar & EGEN bil (ingen företagsbil) så ska man f-n i mig kräva bra service. Svensken är tyvärr aldeles för flat när det kommer till att ställa krav på de som ska ha hans pengar & detta utnyttjas.
Det har för övrigt ingen som helst relevans vilket parti man röstar på huruvida man kräver ett bemötande som är värdigt kunden, bra service ska vara en självklarhet !
Användarvisningsbild
av camaro69
axet skrev:
Folk har ju kanske annat att göra efter jobbet. Men den där attityden är typisk hos folk idag (speciellt sk "företagare", chefer, moderatröstare och annat löst folk) att bara för att dom är "kund" så ska dom kunna bete sig hur som helst och just i deras fall så ska man göra undantag. :evil:
Axet, jobbar du på gummifirman, eller???

Vilken begåvad attityd. Vad är annat löst folk??? Sossar, eller??? :lol:

Med din smartness lär du snart avancera. :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
V70BiFuel03 skrev:kommer man in som kund med sina EGNA stålar & EGEN bil (ingen företagsbil) så ska man f-n i mig kräva bra service. Svensken är tyvärr aldeles för flat när det kommer till att ställa krav på de som ska ha hans pengar & detta utnyttjas.
Det har för övrigt ingen som helst relevans vilket parti man röstar på huruvida man kräver ett bemötande som är värdigt kunden, bra service ska vara en självklarhet !
Nu blir jag lite nyfiken? varför skulle det vara skillnad på vilket bemötande jag ska få om jag kommer in med tjänstebilen eller för den delen en av firmabilarna? Jag betalar inte själv nej, det är min budget som ska hållas ja. Är detta relevant? Nej.
Det som spelar roll är att däckfirman vill ta betalt för en tjänst och för att jag ska vilja lägga mina eller företagets pengar där så vill jag ha precis det du beskriver för privata bilar.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Brainded skrev:
V70BiFuel03 skrev:kommer man in som kund med sina EGNA stålar & EGEN bil (ingen företagsbil) så ska man f-n i mig kräva bra service. Svensken är tyvärr aldeles för flat när det kommer till att ställa krav på de som ska ha hans pengar & detta utnyttjas.
Nu blir jag lite nyfiken? varför skulle det vara skillnad på vilket bemötande jag ska få om jag kommer in med tjänstebilen eller för den delen en av firmabilarna? Jag betalar inte själv nej, det är min budget som ska hållas ja. Är detta relevant? Nej.
Det som spelar roll är att däckfirman vill ta betalt för en tjänst och för att jag ska vilja lägga mina eller företagets pengar där så vill jag ha precis det du beskriver för privata bilar.

mvh
Anders

Nä, he he.... missförstå mig inte Anders.... vad jag menar är att jag får uppfattningen att alltför många företag som har till uppgift att erbjuda service i en eller annan form har en stor del företagskunder (inget fel på det), problemet är att den som då är ansvarig för bilen & lämnar in den brukar ju inte vara speciellt engagerad i hur mycket företaget debiterar eller huruvida personalen är serviceminded eller inte....eller om det tar 2.5 månader tills han får tillbaks bilen (han kvitterar ju ut en hyrbil som han inte betalar för i alla fall).

så, vad jag menade var att det är brist på visat intresse för bilen, kostnader osv från den som lämnar in företagsbilen OCH som ett resultat av detta.....nonchalans från de som ska ge service på företaget...dels den service de lämnar till killen med företagsbilen (kostnad osv betyder ju ingenting i alla fall) & detta smittar av sig när privat personen som är beroende som fan av sin bil & inte har lusta att betala för en hyrbil i 2.5 månader eller betala tokpriser som debiteras gentemot företag som tecknat idiot avtal med firman ifråga kommer & ska lämna in sin bil.

Detta blev kanske rörigt men jag hoppas att min poäng gick hem.
Användarvisningsbild
av camaro69
camaro69 skrev:
axet skrev:

Anders

När man läser ett sånt begåvat inlägg som från "axet", så förstår man den bristande servicen.

Det är inte lätt att var längst ner på karriärstegen. Man får ju även intrycket av att vissa vill stanna kvar där också. :wink:

:D
Användarvisningsbild
av Nexus
camaro69 skrev:
axet skrev:

Löst folk tror jag han menar såna som sympatiserar med moderater (S) :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av camaro69
grammse skrev:
camaro69 skrev:
axet skrev:

Löst folk tror jag han menar såna som sympatiserar med moderater (S) :lol: :lol: :lol:
Nej, han måste mena såssar. :wink:

:lol: :lol: :lol:
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]