- lör 07 jan 2017, 23:38
Det låter väldigt konstigt att laddaren inte vill ladda ett fungerande batteri med över 12.5v i vilospänning. Den kan inte känna av så mycket mer än spänning och resistans och resistansen bör vara nära noll eftersom det går att starta bilen. Blinkande lampa brukar förutom sulfaterat batteri indikera "för låg motspänning" dvs inget batteri anslutet eller för låg spänning i batteriet.
Cteks kablage lämnar en del att önska, det blir gärna glapp i kablarna efter år av användning. De blir rejält styva i kylan som varit nu. Jag har en laddare med det felet, man kan få vicka lite på kablarna innan det blir kontakt. Kanske råkade kablarna hamna i "rätt" läge när du provade på den andra bilen?
Jag tror du har dålig kontakt någon stans i laddarens anslutning till batteriet.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Cteks kablage lämnar en del att önska, det blir gärna glapp i kablarna efter år av användning. De blir rejält styva i kylan som varit nu. Jag har en laddare med det felet, man kan få vicka lite på kablarna innan det blir kontakt. Kanske råkade kablarna hamna i "rätt" läge när du provade på den andra bilen?
Jag tror du har dålig kontakt någon stans i laddarens anslutning till batteriet.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- By mimeck