- tor 05 jan 2017, 17:29
#1137950
joel80 skrev:Visst är det bättre att bara köra värmaren tillräckligt länge. Men jag kan också tänka mig att göra som Perra, d.v.s. använda motorn som ett extra stöd för värmaren om det behövs, exempelvis därför att det är bråttom eller därför att jag inte är säker på att jag har tillräckligt med kräm i batteriet för att köra enbart värmaren så länge som det egentligen skulle behövas.Perra83 skrev:Om jag tar bilen till jobbet när jag jobbar natt använder jag fjärrstart av motorn varje morgon.Mer hälsosamt för motorn att köra värmaren istället för att stå och köra en kall motor på tomgång.
Värmaren är ställd tills jag slutar. Startar motorn innan ja kliver in i duschen. När ja kommer ut till bilen går motorn. Rutorna är tinade, ratten och stolen är varm och självklart kupén.
Att kunna kyla kupén är inte heller dumt.
Kan du inte ställa 2a timern för morgonen? Finns väl typ alltid 2 tider att ställa?
En kall motor spyr också ut betydligt mer skit än vad värmaren gör om jag förstått det rätt.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut