Tja, guess whos back!
Efter en rejäl rotblöta i Halmstadtrakten...3 veckor med spöregn och översvämmningar, så är man tillbaka i Finlandet...med strålande sol och 28 grader (idag).
Hmmm vem sa nåt om soliga Halland!
Bilen går som ett spjut, bättre än någonsin tidigare sedan köpet 97, liksom vettens som ju inte spikar trots BF85

Skillnad jag vågar sticka ut hakan och bestämt säga detta är tack vare MPGCapparna.
Se min uppdaterade kurva: (klart på väg mot ännu bättre resultat FORTFARANDE efter 6 månaders användning!)
http://www.geocities.com/bdpmpg/
Jag tycker du skall vara mer modig vetten...du kör NU på MPGCaps + BF95 och bilen spikar inte utan går klart bättre än tidigare.
Du har klart vittnat tidigare om större moment på växlarna!
Självklart att MGPCaps fungerar positivt för dig...så blyg är du väl inte
Sedan får du väl avgöra om Vpower + BF98 är mer ekonomiskt och ännu bättre.
Jag tror det inte!
Jag fick ett tips igår om hur enkel visuell avgastest kan göras.
Vit näsduk, klipp 6 bitar
håll 60sek no1. utan MPGCaps
Efter 3 tankningar med MPG håll näsduk no.2 60sek
Efter 4 ... no.3 osv till no.6 efter 10:e tankningen.
6 näsduksbitar som klart skall visa SYNLIGT vad som händer med dina avgaser och MPG!
För sent för mig och vetten...men vem av er blir först att testa?
Igår fick jag dessutom detta budskap om någon som testat både MPGCapparna och Extreme (oljetillsatsen) samtidigt.
Något för dig vetten (som jag redan föreslagit dig)!
När byter du olja nästa gång?
- Lars Elshaug Sweden
[email protected] says:
17.08% MPG-CAP™ + 10.33% MPG-EXTreme™ (Oil additive) = 27.39% reduction in fuel cost!
"I drive a 2005 Renault Midlum Rigid Truck, 180hp Common Rail engine, with 15370 Miles before test, I was getting 13.92 mpg before I began using the MPG-CAP™ I began using them in early April and saw results from the first refill thereafter. Results varied, but I put this down to the terrain driven and the type/height of load carried, but after 7 tank fulls (2800 miles) I have reached 16.30 mpg a increase of 17.08%.
On May 20th I added MPG-EXTreme™ to the engine oil, and since then my results have gone up even more, a further 10.33% improvement. After 3 months (6200 Miles) of using the products I am now getting 17.73mpg, that is 27.39% reduction in fuel cost, and still improving with every fill."
Läs mer om MPG-EXTreme™ här:
http://www.bdpmpg.myffi.biz/en/index.ph ... &Itemid=41
Fortsatt varm och regnfri sommar (några veckor iallafall), hoppas
Mvh /B