- tor 29 dec 2016, 12:03
HUD är trevligt men inte alls nödvändigt med tanke på hur bra förardisplayen är. I BMWn uppskattade jag den mer.
Moderator: Moderatorer
AKarlsson skrev:Jag har förvisso en XC90 så den ser kanske lite annorlunda ut men jag vill påstå att originalstereon är väldigt bra. Åtminstone i framsätet. Framförallt när man justerat equalizern lite grand. B&W är såklart än bättre men så som det skrivits på detta forum om standard bla är obegripligt. Jag hade Harmann Kardon stereon i min Bmw F11 och jag tycker volvos är lika bra som den. Subwoofer däremot kan jag inte förstå skulle göra ljudet bättre i den meningen att det ger en bra återgivning av musiken. Däremot om man vill ha "feststämning" med mycket bas så är det säkert vettigt.Smaken är ju olika men Harman Kardon i F11 var ingen höjdare tycker jag. B&W i V90 går inte att jämföra med den.
troubleshooter skrev:Valde aktivt bort HUD, tyckte mest det var irriterande, och värdelöst dagtid när/om man använder solglasögonHar haft en V90 och kört lite med HUD, men bara kortare stunder. Som prylnörd så verkar det ju skithäftigt, men tänker att det är en pryl som man tröttnar på sen. Gillar inte heller att vindrutan reflekterar HUD skärmen... Fortfarande osäker på HUD.
men det finns de som älskar det (Se ovan) :lol: Så prova själv är mitt råd...
Att lägga 30000 kr på en stereo i bilen är sjukt 8) , men eftersom alla vettiga alternativ till eftermontering
mer eller mindre försvunnit, så har man inget val om man verkligen lyssnar på musik, jag har valt till B&W
för att jag inte vill riskera att sitta med en bil som jag inte tycker duger att lyssna på musik i, det är trots
allt ganska många timmar per år som man tillbringar i bilen. Kanske kan man få tillbaka en tredjedel av
kostnaden i efterhand, men det är inget jag egentligen räknar med. En bilaffär är alltid en dålig affär :roll:
SundanceKid skrev:Vad blev det för deal på leasingförslag då som gjorde tillvalen lättare?Precis bytt jobb så får inte plocka en tjänstebil utan får ett tillägg på lönen. Så lägger den på privatleasing då jag inte vill äga bil efter att ha haft smidigheten med leasing i alla år.
Tycker alla förslag jag fick va väldigt lika. Några med insats några utan och lika olika summor och olika restvärde.
Vad för restvärde väljer ni på 3 är?
Man vill ju köpa ut den så billigt som möjligt efter 3 är utan att Skatteverket gnäller.
Skickat från min Iphone