Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
AKarlsson skrev:Jag har förvisso en XC90 så den ser kanske lite annorlunda ut men jag vill påstå att originalstereon är väldigt bra. Åtminstone i framsätet. Framförallt när man justerat equalizern lite grand. B&W är såklart än bättre men så som det skrivits på detta forum om standard bla är obegripligt. Jag hade Harmann Kardon stereon i min Bmw F11 och jag tycker volvos är lika bra som den. Subwoofer däremot kan jag inte förstå skulle göra ljudet bättre i den meningen att det ger en bra återgivning av musiken. Däremot om man vill ha "feststämning" med mycket bas så är det säkert vettigt.
Smaken är ju olika men Harman Kardon i F11 var ingen höjdare tycker jag. B&W i V90 går inte att jämföra med den.
av bankb
troubleshooter skrev:Valde aktivt bort HUD, tyckte mest det var irriterande, och värdelöst dagtid när/om man använder solglasögon
men det finns de som älskar det (Se ovan) :lol: Så prova själv är mitt råd...

Att lägga 30000 kr på en stereo i bilen är sjukt 8) , men eftersom alla vettiga alternativ till eftermontering
mer eller mindre försvunnit, så har man inget val om man verkligen lyssnar på musik, jag har valt till B&W
för att jag inte vill riskera att sitta med en bil som jag inte tycker duger att lyssna på musik i, det är trots
allt ganska många timmar per år som man tillbringar i bilen. Kanske kan man få tillbaka en tredjedel av
kostnaden i efterhand, men det är inget jag egentligen räknar med. En bilaffär är alltid en dålig affär :roll:
Har haft en V90 och kört lite med HUD, men bara kortare stunder. Som prylnörd så verkar det ju skithäftigt, men tänker att det är en pryl som man tröttnar på sen. Gillar inte heller att vindrutan reflekterar HUD skärmen... Fortfarande osäker på HUD.

Satt dock och lyssnade på en B&W 30 min hos handlaren i förrigår. Börjar luta mer och mer mot att det blir en B&W stereo i bilen. Kommer köra 2 timmar per dag fram och tillbaka till jobbet, så bra musik lär göra körningen ännu bättre! :)
av Lövet
HUD använder man varannan var tredje sekund under hela bilens livslängd. Skulle säga att det inte finns något mera prisvärt tillval egentligen. Älskar min.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har både HUD och B&W. Båda är fina tillval och gör resan trevligare. Skulle jag tvingas välja något av det hade jag utan någon som helst tvekan välja B&W. Men visst saknar jag HUD när jag hoppar från XC90in till V60in.
av Gorban
360-kameran är väldigt användbar liksom rear traffic alert.
av bankb
Då tror jag att jag har gjort dom sista valen :) La till B&W och sedan automatiska insynsskyddet. Blev ingen HUD. Men har ju ett tag till på mig att göra fler ändringar...

Fick en riktigt bra deal på leasingen också, så kändes inte alls så farligt med B&W stereon i faktiskt kostnad, så kunde inte bli så mycket bättre än så faktiskt.
av SundanceKid
Vad blev det för deal på leasingförslag då som gjorde tillvalen lättare?
Tycker alla förslag jag fick va väldigt lika. Några med insats några utan och lika olika summor och olika restvärde.
Vad för restvärde väljer ni på 3 är?
Man vill ju köpa ut den så billigt som möjligt efter 3 är utan att Skatteverket gnäller.

Skickat från min Iphone
av bankb
SundanceKid skrev:Vad blev det för deal på leasingförslag då som gjorde tillvalen lättare?
Tycker alla förslag jag fick va väldigt lika. Några med insats några utan och lika olika summor och olika restvärde.
Vad för restvärde väljer ni på 3 är?
Man vill ju köpa ut den så billigt som möjligt efter 3 är utan att Skatteverket gnäller.

Skickat från min Iphone
Precis bytt jobb så får inte plocka en tjänstebil utan får ett tillägg på lönen. Så lägger den på privatleasing då jag inte vill äga bil efter att ha haft smidigheten med leasing i alla år.

För att få en hyfsad kalkyl har jag lagt den på 48 mån, räknar med 6000 mil om året. Så totalt 24 000 mil under leasingperioden. Har fått den på 42% i garanterat restvärde. När jag räknar på total milkostnad så känns det som en bra deal :)

De sista tillvalen jag gjorde idag var B&W, dragkrok och automatiskt insynsskydd till en ökad månadskostnad på 298 kr. Så var inte så mycket att snacka om.
av Flajjan
Headup display är riktigt trevligt och gör i mitt tycke att körningen blir mer avslappnad, man behöver inte titta ner på mätarna ideligen, detsamma när man kör med nav. - Hellre HUD än en stor färgdisplay bakom ratten..

Vill man ha lite mer ljud kan man ju lägga till subwoofer, lyfter en hel del.

Jag råkade bli väldigt pigg på tillval när jag specade min, men det får jag ju betala för i några år :shock:

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]

Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]