- ons 28 dec 2016, 17:22
Det är en Galaxy A5 och jag har inte gjort några inställningar i luren annat än att avaktivera Google Music för det ville den dra igång ibland.
På min förra Xperia fans det en app som man kunde välja att starta en specifik app när luren anslöts till BT, där valde jag sportify då, och en sådan app lär väl finnas till vilken lur som helst, har för mig att appen Tasker kunde göra något sådant.
maranander skrev:Mobilen startar per automatik senaste musikappen, ibland drog Google Music igång så det avaktiverade jag så nu är det bara spotify som startar när luren ansluter till bilens blåtand, har hört att volvo per automatik skickar något playkommando när en mediaenhet ansluts till BT, om det stämmer ska jag dok låta vara osagt.Derank skrev:nä, ur ljudkvalitetssynpunkt är ju inte blåtand det optimala, jag tycker dok att det är det enklaste än så länge, jag har mobilen inställd på att starta spotify så fort den ansluter till bilens blåtand och sedan bläddrar jag framåt/bakåt i låtlistan med rattknapparna.Hej, hur ställer du in mobilen så den automatiskt startar Spotify med bilens BT eller USB?
Jag behöver aldrig röra telefonen överhuvudtaget om jag nu inte ska söka efter något nytt helt plötsligt.
Det är en Galaxy A5 och jag har inte gjort några inställningar i luren annat än att avaktivera Google Music för det ville den dra igång ibland.
På min förra Xperia fans det en app som man kunde välja att starta en specifik app när luren anslöts till BT, där valde jag sportify då, och en sådan app lär väl finnas till vilken lur som helst, har för mig att appen Tasker kunde göra något sådant.
ROCKING A DUCK WITH A GRINING FACE ON A BLUE BIKE WITH STRAWBERRYS