- tor 29 dec 2016, 06:18
#1135699
man får ett spjäll av dom, med exakt samma nr, bara byta och köra vidare, t.om packning ingår.. sen skickar man in sitt gamla, elkabeln måste vara hel (då någon rolig på volvo dragit den bakom startmotorn) kostar 3695:- inkl frakt / returfrakt :)
fördelen är borstlösa motorn, kan aldrig slitas ut som volvos gör :)
Lucif3r skrev:Man kalibrerar inte ett spjäll som suttit i bilen, kalibrering utförs endast när man tar ett spjäll från någon annan bil alt. renoverar sitt gamla.Det sist nämnda...
I vissa fall kan man smita undan utan att kalibrera spjället, men det fungerar inte 100% korrekt då. Hurvida det märks eller ej varierar.
Med 45k mil och ett spjäll med vit etikett så har spjället säkert blivit bytt 2-3 gånger under bilens livstid. Dom brukar i snitt säcka ihop efter sisådär 20k mil, vissa tidigare och vissa senare. Gul etitett är det bättre spjället, men även det säckar ihop förr eller senare.
Det som brukar rekommenderas här är att skaffa ett renoverat spjäll från atech2. Jag vet inte riktigt hur det går till, men antingen så skickar man in sitt spjäll och dom renoverar det, eller så får man ett renoverat spjäll och sen skickar in sitt gamla. Nått utav dom är det...
Har för mig prislappen ligger runt 4k, inte mer iaf.
man får ett spjäll av dom, med exakt samma nr, bara byta och köra vidare, t.om packning ingår.. sen skickar man in sitt gamla, elkabeln måste vara hel (då någon rolig på volvo dragit den bakom startmotorn) kostar 3695:- inkl frakt / returfrakt :)
fördelen är borstlösa motorn, kan aldrig slitas ut som volvos gör :)