Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tommyl
Tjabba! Min bagagelucka på V70n slår upp väldigt hårt, alltså mot ändläget. Bytte gasdämparna till nya (Biltema), samma sak endå. Verkar inte ska sitta någon typ av gummistopp där? Kanske alla luckor slår upp hårt?
Tips?
av LaRy
Åter igen, du får vad du betalar för. Även jag har köpt Biltema gasdämpare och det fungerar ej. Köp original hos Volvo, eller köp originalet utan Volvomärke men samma fabrik hos en seriös bildelsfirma. Jag köpte mina på AD Bildelscenter. Made in Germany, exakt lika, nästan lika dyra som original. Men de fungerar som förväntat!
av Tommyl
Mmm.. ännu en gång har man varit dumsnål. Dock inte det roligaste att lägga pengarna på, dom var ganska dyr hos Volvo.
Är nästan rädd att bagageluckan ska lossna. Får göra ett försök att lämna tillbaka dom.
Tack
Går ju att hitta originaldämpare på skroten för någon hundralapp per styck. Se här:

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volv ... ucka/Alla/.

Dessa gasdämpare är ju inget som normalt går sönder på bilarna. De som sitter i min 02:a fungerar fortfarande utmärkt efter 25000 mil. Så jag skulle inte tveka att köpa ett par från skroten.
andersuw skrev:Går ju att hitta originaldämpare på skroten för någon hundralapp per styck. Se här:

Dessa gasdämpare är ju inget som normalt går sönder på bilarna. De som sitter i min 02:a fungerar fortfarande utmärkt efter 25000 mil. Så jag skulle inte tveka att köpa ett par från skroten.
"Gå sönder" vet jag inte, inte så att de faller i delar direkt.. Men att de kommer bli dåliga med tiden kan du ge dig på. Du märker det först när det blir vinter och minusgrader. Jag fick luckan i skallen ett flertal gånger. På sommaren när det var varmt brukade de fungera bättre.

Köp riktiga saker direkt så slipper man jävlas med Biltemas varierande "kvalité"...
800serien skrev:
andersuw skrev:Går ju att hitta originaldämpare på skroten för någon hundralapp per styck. Se här:

"Gå sönder" vet jag inte, inte så att de faller i delar direkt.. Men att de kommer bli dåliga med tiden kan du ge dig på. Du märker det först när det blir vinter och minusgrader. Jag fick luckan i skallen ett flertal gånger. På sommaren när det var varmt brukade de fungera bättre.
Som jag skrev har de som sitter i min 02:a nu fungerat bra, sommar som vinter, i snart femton år. Visst, de går säkert sönder så småningom de också men rätt bra livslängd på de här grejerna är det uppenbarligen.
andersuw skrev:Köp riktiga saker direkt så slipper man jävlas med Biltemas varierande "kvalité"...
De som sitter i min bil är förstås original och det jag föreslog var att TS skulle köpa original men spara lite pengar genom att handla på skroten istället för nytt.

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]