Moderator: Moderatorer

kejo20 skrev:Hmmm Jag har en 04 T5, trodde det var plast, det är xenon.Då är det glas, utbytbara sådana, som SBergdahl säger. Jag bytte dem som sitter på min V70 -02 strax efter att jag köpt den för ca nio år sedan. Bilen hade då gått 16000 mil och hunnit få en hel del stenskott i glasen. Glasen kostade då ca 1000 kr per styck. Fick hjälp av en forumbekant att göra jobbet. Glasen sitter fast med en kletig massa och måste värmas loss. Det är en lite småkinkig operation om man inte gjort det förut.
wissel skrev:Ta med dig en Pall + en Pilsner o lite vatten samt fiiint slippapper och ägna dig 30 minuterFunkar på plast-glas men inte på glas-glas! Dumbo.
per sida och du har gjort en hiskelig timpenning. En del får fram bra resultat med en tub Autosol och trassel,
men det beror på hur mycket slitna glasen är förstås!
Exyzäta skrev:Härlig kommentar, Tack.wissel skrev:Ta med dig en Pall + en Pilsner o lite vatten samt fiiint slippapper och ägna dig 30 minuterFunkar på plast-glas men inte på glas-glas! Dumbo.
per sida och du har gjort en hiskelig timpenning. En del får fram bra resultat med en tub Autosol och trassel,
men det beror på hur mycket slitna glasen är förstås!
Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]