Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kejo20
Någon som vet vad det kostar att få lyktgasen på en S60 fixade då dom nu är ganska matta?
MVH KEJO
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Har du torkare eller högtrycksspolning?

Torkare innebär glas. Glaset går att köpa löst och byta. Att byta ett glas på verkstad kostade 2500 på min S80 när ett stenskott tog glaset. Ungefär samma jobb på en S60.
Användarvisningsbild
av wissel
Ta med dig en Pall + en Pilsner o lite vatten samt fiiint slippapper och ägna dig 30 minuter
per sida och du har gjort en hiskelig timpenning. En del får fram bra resultat med en tub Autosol och trassel,
men det beror på hur mycket slitna glasen är förstås!
av andersuw
kejo20 skrev:Hmmm Jag har en 04 T5, trodde det var plast, det är xenon.
Då är det glas, utbytbara sådana, som SBergdahl säger. Jag bytte dem som sitter på min V70 -02 strax efter att jag köpt den för ca nio år sedan. Bilen hade då gått 16000 mil och hunnit få en hel del stenskott i glasen. Glasen kostade då ca 1000 kr per styck. Fick hjälp av en forumbekant att göra jobbet. Glasen sitter fast med en kletig massa och måste värmas loss. Det är en lite småkinkig operation om man inte gjort det förut.
av Exyzäta
wissel skrev:Ta med dig en Pall + en Pilsner o lite vatten samt fiiint slippapper och ägna dig 30 minuter
per sida och du har gjort en hiskelig timpenning. En del får fram bra resultat med en tub Autosol och trassel,
Funkar på plast-glas men inte på glas-glas! Dumbo.
Användarvisningsbild
av wissel
Exyzäta skrev:
wissel skrev:Ta med dig en Pall + en Pilsner o lite vatten samt fiiint slippapper och ägna dig 30 minuter
Funkar på plast-glas men inte på glas-glas! Dumbo.
Härlig kommentar, Tack.

Vadf din volvoverkstad än säger så[…]

Har provat det, men det fungerar inte.

Har du haft samma jacka/byxor på dig nä[…]

snö

@lennarte , Snart kommer ogräset då? :[…]