- mån 05 dec 2016, 15:57
Det var ett gediget jobb, det lär ju inte börja rosta i morgon iallafall :lol: Har man tänk ha bilen i väldigt många år (10+) lär det vara en god investering.
Det som gör mig lite tveksam är bild 2015_074, varför sprutar man på stötdämpare, gummibussningar, alulänkarmar och genomslagsgummin. Det känns lite sådär kan jag tycka, även om det kanske inte spelar någon roll i praktiken. Lite svårt att se färgmärkningen på fjädrarna är det allt :)
Det som gör mig lite tveksam är bild 2015_074, varför sprutar man på stötdämpare, gummibussningar, alulänkarmar och genomslagsgummin. Det känns lite sådär kan jag tycka, även om det kanske inte spelar någon roll i praktiken. Lite svårt att se färgmärkningen på fjädrarna är det allt :)
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
XC40 T4 AWD Inscription MY22: Bruks med puts
V60 D4 R-Design MY13: Puts
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
XC40 T4 AWD Inscription MY22: Bruks med puts
V60 D4 R-Design MY13: Puts
Sedan var 88B en särskilt gynnad variant eftersom man galvade lite tjockare (mer en fråga om dubbelgalv kontra enkelgalv än halv- kontra helgalv; det var galvat på samma ställen såvitt jag vet). Men man kan ju fråga sig varför man slutade med att galva lite tjockare när man väl hade fattat att det var så in i h-e effektivt att galva och att galva ordentligt. :roll:
- By VolvoNettan