- fre 18 nov 2016, 11:05
med vridstyv syftar jag på att hjulen blir deformerade stup i kvarten eftersom de är såpass mjuka = byte av fälgar väldigt ofta, vilket är både dyrt och tidskrävande. Alufälgarna har en mycket längre livslängd och står emot trotoarkörningar till viss mån (den som normalt sett behövs)utan att behöva bytas ut till skillnad från stålfälgarna. Det är möjligt att man kan fortsätta en biljakt om stålfälgen är deformerad, men inte med en knäckt alutfälg. Jag har hört talas om att en fälg blivit knäckt på en polisbil EN gång under mina 8 år.
Det blir ju faktiskt lite komiskt när du jämför med USA. Tror du tittat en aning för mycket på Cops. Ledsen att säga det, men biljakter och dylikt är inte lika mycket Hollywood i Sverige...
Det blir ju faktiskt lite komiskt när du jämför med USA. Tror du tittat en aning för mycket på Cops. Ledsen att säga det, men biljakter och dylikt är inte lika mycket Hollywood i Sverige...
XC60 D4 AWD Classic Summum, Klimatpaket VOC, Lastpaket, Teknikpaket PRO, Onyx black, Polestar, Läderstol Sport, m-grå innertak, Titania 20", Vinterhjul 18" LEDA, Stylekit silver, stänkskydd f+b, stötfångarskydd bak, Spegelkåpor silver