- lör 19 nov 2016, 16:31
Bytte drivknut höger i veckan och blev lite fundersam när jag drog ut drivaxeln från växellådan då där fanns ett spår för en låsring men det satt ingen ring där. Kände efter i lådan och det kändes som att den satt kvar i lådan :shock: :shock: :shock: Tänkte sedan att att det kanske är stödlagret som låser drivaxeln i lådan. Monterade ihop allt i varje fall och var nöjd och glad så långt.
Men så kröp jag in under bilen igår kväll för att mäta storleken på växellådstätningen och stödlagret och blev lite tveksam då det såg ut som att axeln var på väg ut ur lådan :shock: :shock: :shock: Så, volvoraggare, är det lagret som låser fast axeln i lådan eller ska det sitta en låsring även på höger sida som håller fast axeln???
Men så kröp jag in under bilen igår kväll för att mäta storleken på växellådstätningen och stödlagret och blev lite tveksam då det såg ut som att axeln var på väg ut ur lådan :shock: :shock: :shock: Så, volvoraggare, är det lagret som låser fast axeln i lådan eller ska det sitta en låsring även på höger sida som håller fast axeln???
Kör svenskt eller gå!