- ons 16 nov 2016, 21:44
Måste sälla mig till den skara som rekommenderar att inte smälta snön med kupévärmaren. På den gamla goda tiden när vintrarna verkligen gjorde skäl för namnet så kopplade jag hellre ur kupévärmare och lät bara motorvärmaren sitta i. Anledningen? Jo just att slippa den sörrja/is som bildades med kombinationen kupévärmare samt nysnö och många minusgrader. Till slut blir det en dj-a isbark som gör att dörrar och fönster fryser bla. Då är det enklare att sopa av den kalla snön från karossen och rutorna. Går plättlätt när snön ar torr. Kupén kommer inte vara lika varm som när man kört kupévärmaren men den blir snabbt varm ändå eftersom motorvärmaren har värmt motorn sp den kommer snabbt upp i temperatur. Bäst är ju om bilen är ren och nyvaxad, då glider snön enkelt av när man borstar.
Nuförtiden har jag ju dieselvärmare så då går ju det inte att välja men står oftast i garage så det är sällan problem med snön längre...
Nuförtiden har jag ju dieselvärmare så då går ju det inte att välja men står oftast i garage så det är sällan problem med snön längre...
Tidigare Volvo: XC60 D4 AWD MY16, V70 2,4d Summum MY08, 242 GT -79

- By Osram