Helblodsprinsen skrev:
5000? Jag bytte till 18" för 700 typ? Men sen beror det ju också på hur mycket utrustning osv du har på bilen (hur mycket pengar ÅF tjänar. Jag var schysst mot honom och låter ÅF göra all installation de kan hos sig (navigation, tonade rutor, sportpedaler osv).
Men oavsett så låter 5000 otroligt dyrt.
Priset jag fick var ca. 394' netto med ca. 463' som listpris. Men då var det inkl. fria vinterhjul och VOC. Sen vet jag inte exakt vad de installerar hos ÅF, men jag tänker mig åtminstone löstagbar dragkrok, stänkskydd, stötfångarskydd, lastgaller, lastmatta och nåt litet till typ mattor. Jag ska också ha tonade rutor men där visste jag inte att man hade ett val. (Är det egentligen någon skillnad på att få dem tonade i fabrik jämfört med hos ÅF?). Så kanske rutorna också.
Jag är rätt nöjd med priset jag fick, men det känns samtidigt
inte orimligt lågt. Hade jag fått ett nettopris på säg 385' så hade jag kunnat acceptera att ÅF:s marginal inte är "jättestor" och därav att de försöker "tjäna in" lite extra i form av extremt påslag. Men jag känner inte att så är fallet i detta läget - de bör göra en rätt bra vinst på denna affär känner jag.
Kan jag tolka forumets gemensamma åsikt som att 5 000 kr fortfarande är orimligt högt för uppgradering till 18"?