Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
ASkåne skrev:Hej och tack för ett superbra forum! Har läst här länge nu och kände att idag är dagen då det var dags att bli registrerad användare! :D

Har lagt en beställning på en XC60 men missade att byta ut Segin-fälgarna som ingick i vinterhjulskampanjen hos min ÅF. Har hört med ÅF och de vill ha 5 000 kr för uppgradering till LEDA - Anser ni att detta är ett rimligt pristillägg? Vad har ni andra fått betala för uppgradering eller har ni fått 18" med i själva vinterhjulskampanjen?

(Ber om ursäkt om detta är fel tråd för min fråga, men jag tyckte inte det var befogat att skapa en helt ny tråd för detta).
Håller med tidigare, tycker det var väldigt snålt... även om du som du säger kanske har lite dåligt förhandlingsläge.
Jag skulle också få Segin som ingick i kampanjen, men byte till Leda för några hundra kronor... prutade inte ens, det var det säljaren sa skilde.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
sprattlas skrev:Hej. Man får den med sex knappar och små dioder som används för att visa status.

Gäller iaf för de som har PCC. Kanske alla Classic har?
Nej, kör just nu en Hertz xc60 r-design classic och den har ej pcc.
av grålle1
PCC'n kommer väl med Keyless!?
av Helblodsprinsen
ASkåne skrev:Hej och tack för ett superbra forum! Har läst här länge nu och kände att idag är dagen då det var dags att bli registrerad användare! :D

Har lagt en beställning på en XC60 men missade att byta ut Segin-fälgarna som ingick i vinterhjulskampanjen hos min ÅF. Har hört med ÅF och de vill ha 5 000 kr för uppgradering till LEDA - Anser ni att detta är ett rimligt pristillägg? Vad har ni andra fått betala för uppgradering eller har ni fått 18" med i själva vinterhjulskampanjen?

(Ber om ursäkt om detta är fel tråd för min fråga, men jag tyckte inte det var befogat att skapa en helt ny tråd för detta).
5000? Jag bytte till 18" för 700 typ? Men sen beror det ju också på hur mycket utrustning osv du har på bilen (hur mycket pengar ÅF tjänar. Jag var schysst mot honom och låter ÅF göra all installation de kan hos sig (navigation, tonade rutor, sportpedaler osv).

Men oavsett så låter 5000 otroligt dyrt.
av Helblodsprinsen
linnnet skrev:Ni som fått era XC60 Classic. Vilken nyckel av dessa är det man får? A eller B i länken? http://volvohowto.com/wp-content/upload ... 24x363.jpg
Vad tittar du på för fodral? :)

Själv hittade jag detta som jag tyckte såg rätt bra ut: https://www.aliexpress.com/item/ABS-sma ... 264.LyJsZN

Schysst att ha det i samma färg som bilen. Har inte beställt än, har du hittat något snyggare?
av ASkåne
Helblodsprinsen skrev: 5000? Jag bytte till 18" för 700 typ? Men sen beror det ju också på hur mycket utrustning osv du har på bilen (hur mycket pengar ÅF tjänar. Jag var schysst mot honom och låter ÅF göra all installation de kan hos sig (navigation, tonade rutor, sportpedaler osv).

Men oavsett så låter 5000 otroligt dyrt.
Priset jag fick var ca. 394' netto med ca. 463' som listpris. Men då var det inkl. fria vinterhjul och VOC. Sen vet jag inte exakt vad de installerar hos ÅF, men jag tänker mig åtminstone löstagbar dragkrok, stänkskydd, stötfångarskydd, lastgaller, lastmatta och nåt litet till typ mattor. Jag ska också ha tonade rutor men där visste jag inte att man hade ett val. (Är det egentligen någon skillnad på att få dem tonade i fabrik jämfört med hos ÅF?). Så kanske rutorna också.

Jag är rätt nöjd med priset jag fick, men det känns samtidigt inte orimligt lågt. Hade jag fått ett nettopris på säg 385' så hade jag kunnat acceptera att ÅF:s marginal inte är "jättestor" och därav att de försöker "tjäna in" lite extra i form av extremt påslag. Men jag känner inte att så är fallet i detta läget - de bör göra en rätt bra vinst på denna affär känner jag.

Kan jag tolka forumets gemensamma åsikt som att 5 000 kr fortfarande är orimligt högt för uppgradering till 18"?
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 203

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox