Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Helblodsprinsen
sprattlas skrev:Så! Hämtade ut bilen i fredags. Totalt tog det 9 veckor. Då stod den två veckor som färdig på fabriken i Gent.
Grymt nöjd! Dock så noterade jag att däckverkstan har slarvat med balanseringen, känner lite vibrationer bakifrån i motorvägsfart. Ringde åf och det var bara att boka en tid med deras däckverkstad. Lite surt då man vill slippa åka in och krångla med något som borde vara bra från början.
Här kommer en bild på skönheten. Har allt lull-lull.
Snyggt! Ångrar nästan nu att jag tog Summum istället för R-design när jag ser dina bilder.. Men hade basbelopp att hålla mig till så hade inte fått med nyckellöst system samt elstolar i min spec och det prioriterade jag framför designen. Tycker även att sportstolarna i svart/vitt blir snyggare än R-designs svarta sportstolar. Hade gärna fått in Teknikpaket pro också (som jag antar att du har) men fick nöja mig med bara Senus navigation. Tog samma vinterfälgar som du, ser ju helt OK ut :)

Min leveranstid var först 6e december (till ÅF) men det flyttades fram till 1e december. Nu har det uppdaterats på minvolvo till v.51.. Men enligt ÅF så står det fortfarande 1e december hos dem så vi får se vem som har rätt.
av sprattlas
Helblodsprinsen skrev:
sprattlas skrev:Så! Hämtade ut bilen i fredags. Totalt tog det 9 veckor. Då stod den två veckor som färdig på fabriken i Gent.
Grymt nöjd! Dock så noterade jag att däckverkstan har slarvat med balanseringen, känner lite vibrationer bakifrån i motorvägsfart. Ringde åf och det var bara att boka en tid med deras däckverkstad. Lite surt då man vill slippa åka in och krångla med något som borde vara bra från början.
Snyggt! Ångrar nästan nu att jag tog Summum istället för R-design när jag ser dina bilder.. Men hade basbelopp att hålla mig till så hade inte fått med nyckellöst system samt elstolar i min spec och det prioriterade jag framför designen. Tycker även att sportstolarna i svart/vitt blir snyggare än R-designs svarta sportstolar. Hade gärna fått in Teknikpaket pro också (som jag antar att du har) men fick nöja mig med bara Senus navigation. Tog samma vinterfälgar som du, ser ju helt OK ut :)

Min leveranstid var först 6e december (till ÅF) men det flyttades fram till 1e december. Nu har det uppdaterats på minvolvo till v.51.. Men enligt ÅF så står det fortfarande 1e december hos dem så vi får se vem som har rätt.
Kul med leverans snart! Jag prioriterade utseendet sen lade jag på nyckellöst och elstol, fick 50% rabatt på det :)
Vinterhjulen (Leda) ser bättre ut i verkligheten än de gör på "byggbilderna". :D
av Helblodsprinsen
sprattlas skrev:
Helblodsprinsen skrev:

Kul med leverans snart! Jag prioriterade utseendet sen lade jag på nyckellöst och elstol, fick 50% rabatt på det :)
Vinterhjulen (Leda) ser bättre ut i verkligheten än de gör på "byggbilderna". :D
Haha ja allt är ju relativt... Känns som en evighet kvar!! Ja jag hade nog också kunnat göra det men då hade jag fått strunta i naven osv. Sen tycker jag att det måste på ett par 20" på sommaren för att R-design ska göra sig bra på en XC60. De 18" som ingår känns lite väl smått till den aggressiva designen.
av ASkåne
Hej och tack för ett superbra forum! Har läst här länge nu och kände att idag är dagen då det var dags att bli registrerad användare! :D

Har lagt en beställning på en XC60 men missade att byta ut Segin-fälgarna som ingick i vinterhjulskampanjen hos min ÅF. Har hört med ÅF och de vill ha 5 000 kr för uppgradering till LEDA - Anser ni att detta är ett rimligt pristillägg? Vad har ni andra fått betala för uppgradering eller har ni fått 18" med i själva vinterhjulskampanjen?

(Ber om ursäkt om detta är fel tråd för min fråga, men jag tyckte inte det var befogat att skapa en helt ny tråd för detta).
av linnnet
Jag fick 17" Pangea som gratis vinterdäck. Tycker 5k låter mycket för att byta upp - men du har ju inget bra förhandlingsläge gissar jag då bilen är beställd :wink:
av Matzz
Det skiljer 1300kr på 17 och 18 tums vinterhjul på "bygg din volvo" , min Åf tog 1400kr för att byta till 18 tums grå leda med conti ice contact2.
av ASkåne
Nej, jag inser att mitt förhandlingsläge inte är det bästa nu, hehe... suck :( Jag fick förvisso med valfria vinterdäck (valde Hakka R2) - men det retar mig att jag glömde fälgarna! Jag har också sett att Bygg-din-Volvo har en skillnad på 1 300 kr och det är därför jag reagerade på 5 000 kr.

Annars är jag väl rätt nöjd med rabatten som jag fick, ca. 14,8% (ca. 9,5% om jag räknar bort vinterhjul och VOC som ingick i form av kampanj). Jag har aldrig handlat hos ÅF tidigare.
  • 1
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 203
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]