Moderator: Moderatorer

SBergdahl skrev:
fjohan82 skrev:Fyllt på spolarvätska och tvättat bilen.
Till min stora förvåning och besvikelse har hjulmuttrarna från Vparts, som har varit monterade i typ 2 veckor, redan börjat rosta... :-(O)
Jag rekommenderar ingen att beställa dessa därifrån, då de bevisligen inte ens klarar början på en svensk vinter.
IMAG2802.jpg
Jag har sett Biltemas kromade hjulbultar live en gång. Exakt samma resultat :)

Jag bytte tre som såg fula ut på min bil vid däckskiftet mot nya original. Dyyrt att byta alla men den eller de som ser värst ut varje gång känns överkomligt :)
Dessvärre är nästan alla precis såhär rostiga. Biltemas är betydligt billigare, då kan man förvänta sig att de kanske rostar...

Som du säger, jag kommer dock byta alla till Volvos när sommardäcken åker på. Kanske ska jag skicka dessa med enkel biljett tillbaka till Vparts efter vintern och tacka för utmärkt kvalité... :roll:
Monterat tillbaka klädseln på förarstolen i C70:n, ett riktigt pill- och krångeljobb, men roligt också, speciellt då resultatet blev bra och allt funkade som det skulle när batteriet kopplades in igen. Passade på när klädseln var av att smörja upp vajrar och annat till fällmekanism och elunderredet till stolen.
Har också monterat nya mikroglödlampor i de pyttesmå lamphållarna till strömställarna i C70:n, pilligt men kul :D , till en bråkdel av priset för nya lampor.

Mike
Igår måste det ha varit... som navin fick nya kartor via USB.
På förmiddagen passerade jag Rejmes som hade 30 öre i rabatt på drivmedel. Fick i 63L och det blir väl 19kr i rabatt :lol: glömde använda 50kr kupongen i Carpay appen. Åkte hem och fyllde på 3L spolarvätska och kopplade på batteriladdaren.
fjohan82 skrev: Till min stora förvåning och besvikelse har hjulmuttrarna från Vparts, som har varit monterade i typ 2 veckor, redan börjat rosta... :-(O)
Jag rekommenderar ingen att beställa dessa därifrån, då de bevisligen inte ens klarar början på en svensk vinter.
Kan rekommendera dig att ta kontakt med kundtjänst på vparts redan nu, sitället för att vänta till våren http://vparts.se/se/kundtjanst
Perra83 skrev:I
På förmiddagen passerade jag Rejmes som hade 30 öre i rabatt på drivmedel. Fick i 63L och det blir väl 19kr i rabatt :lol:

Vad blev det för literpris med happy hour rabatten? Jag tänkte göra detsamma men orkade inte vänta på 3 bilar före i kön :roll: Svängde in på Qstar och med 7 öres rabatt där (smartkort) blev literpriset 12,76, helt klart värt det för att slipap köpa :wink:

/Kalle
Uj.....kört 50mil, fick nyss i 60.8liter......1.2.....värmaren tar en skvätt den med. Tycker jag kört rätt lungt nu några veckor i halkan.
Behandlade vindrutan med Aquapel. Vid 40 km/h började vattnet rulla av vindrutan. Ska ut och köra i slaskvädret imorgon och det är skönt med en vattenavvisande ruta.
Totalt 10st pyttesmå stenskott la jag igen på huven. Hittade bara 8st när klarlacken skulle på. Efter nästa tvätt ska fonten synas. Vet att det finns minst ett.

Bild
  • 1
  • 660
  • 661
  • 662
  • 663
  • 664
  • 1912

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards